Február 18-án eljött az F1-es szezonok talán legjobban várt pillanata: első alkalommal gördültek pályára az új modellek a kollektív teszten, így ha egyelőre nem is feltétlenül mérvadó módon, de a csapatok összemérhették egymással erejüket – a rajongók nagy örömére.
Egy fájó hiányzója azonban volt a barcelonai hétfőnek, a Williams ugyanis késésben van az autója üzembe helyezésével, és mint a csapat nap során kiadott közleményéből kiderült, még a keddet is egész biztosan kihagyják – aligha ilyen körülmények között vágyott visszatérésre Robert Kubica és debütálásra George Russell.
Reggel még ki-ki megtartotta a maga autóbemutatóját, festésleleplezését és fotózkodását a bokszutcában, 9 órakor azonban végre elkezdődött a munka, és egy-két óra elteltével már minden csapat javában benne volt a programjában. Egyeseknek ennyi idő sem kellett, hogy felpörögjenek körülöttük az események: Kimi Raikkönen öt perc alatt bemutatta a szezon első kicsúszását, előidézve 2019 első piros zászlóját, amikor az egyik kanyarban elvesztette uralmát az Alfa Romeo felett és a kavicságyban landolt. Az embert és a gépet viszont hamar visszajuttatták a bokszba, és minimális időveszteséggel folytathatták is a munkát az identitásváltáson átesett hinwiliek.
Sebastian Vettel pedig azonnal a lovak közé csapott: a kezdetektől fogva ő állt a tabella élén, és már a délelőtti órákban olyan etalonokat futott sorjában, amivel mások láthatólag nem is akarták tartani a lépést. A délutáni szakaszban már nem javított, de a Ferrari németje 1:18,161-es idővel zárt az élen, ami két másodperccel gyorsabb a tavalyi tesztidőszak első napjának legjobbjától, és több mint eggyel jobb a 2018-as első teszthét legjobbjától is. Ráadásul a Spanyol Nagydíj tavalyi időmérőjén megfutott pályacsúcstól is csak két másodperccel marad el, ami egy autó ilyen kiforratlan állapotában több, mint meggyőző, főleg annak fényében, hogy a becslések szerint az új aerodinamikai szabályok 1,5 másodpercet lassítottak a tempón.
A némethez a nap végén Carlos Sainz került a legközelebb a McLarennel – a spanyolhoz fűződött a nap második piros zászlója is, amikor a bokszutca kijáratánál fulladt le. Romain Grosjean hátránya már egy másodperc körüli volt, őt követte Verstappen és a legtöbb időt a második helyen töltő Raikkönen. A Racing Point számára nem indult jól a teszt, Sergio Perez csak 30 kört tett meg, azok többségét is délelőtt. A tabella alján a két Mercedes és a két Renault áll, ezek a csapatok ugyanis megosztották a napi munkát a pilótáik között. Hamiltonék és Ricciardóék is keményebb keverékkel futották legjobb körüket, mint a többiek, valószínűsíthetően az igazán gyors körökkel még nem kísérleteztek.
A körszámban is Vettel és a Ferrari zárt az élen egészen 169-ig jutva, ami egy első napon szintén megsüvegelendő. De a többség kifejezetten megbízható volt, a kilenc csapatból csak a Haas, a Racing Point és a Toro Rosso maradt száz megtett kör alatt.
A Pirelli mind az öt száraz pályás keverékét elhozta a tesztre, ám mivel idéntől a gumiknak csak háromféle megnevezésük van, így C1-től C5-ig nevezte el azokat a legkeményebbtől a leglágyabbig.
A teszt kedden folytatódik tovább, amely a felhozatalt illetően inkább a fiatalokról szól majd, először próbálhatja ki új autóját ugyanis Charles Leclerc, Pierre Gasly, Lando Norris, Lance Stroll, Alexander Albon és Antonio Giovinazzi is.
Az első nap végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Kör |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:18.161 | 169 |
2 | Carlos Sainz | McLaren | 1:18.558 | 119 |
3 | Romain Grosjean | Haas | 1:19.159 | 65 |
4 | Max Verstappen | Red Bull | 1:19.426 | 128 |
5 | Kimi Raikkönen | Alfa Romeo | 1:19.462 | 114 |
6 | Danyiil Kvjat | Toro Rosso | 1:19.635 | 76 |
7 | Sergio Perez | Racing Point | 1:19.944 | 30 |
8 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:20.127 | 69 |
9 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:20.135 | 81 |
10 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:20.980 | 65 |
11 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:20.983 | 44 |
A napról készült szöveges közvetítésünket itt nézhetitek vissza.