Bár az idei szabályváltozások korántsem akkorák, mint voltak például a 2017-esek, azért néhány apróság így is módosult, főleg az aerodinamikát, azon belül is mindenekelőtt az első szárnyat érintően, amelytől azt várják a Formula-1 vezetői, hogy az autók könnyebben tudják követni egymást. Igen ám, de ez azzal járhat, hogy az egyszerűsödő aerodinamika lassulhatnak a versenygépek – Mattia Binotto, a Ferrari nemrég kinevezett csapatvezetője azt is konkretizálta, pontosan mennyit:
„1,5 másodperces lassulást jósoltunk, és pontosan ezt is kaptuk, amikor először teszteltünk a szélcsatornában” – idézi Binottót a Motorsport.com szakoldal. „Ezek az autók nehezebbek a tavalyiakhoz képest, és az aerodinamika, főleg az első szárny, jelentősen egyszerűsödött. 1,5 másodperce számítottunk, és ez be is igazolódott. Most arról szól minden, mennyit tudunk ebből visszahozni a teljes fejlesztési periódus során. Hogy a többiek mennyit dolgoztak le ebből, csak a pályán fog kiderül.”
Az átalakítások azonban nemcsak lassulást eredményezhetnek, de a Racing Point technikai igazgatója, Andrew Green szerint komoly újratervezést is igényeltek – mindennek tetejébe pedig még csak az sem garantált, hogy valóban látványosabbak és kiélezettebbek lesznek a csaták a pályán: „Sajnos nem hiszem, hogy a változtatások révén összébb rázódik a mezőny. Viszont az adataink alapján jelentősen csökken az autók teljesítményét, amit még mindig próbálunk visszanyerni.”