Másodszor fordult elő, hogy a Bajnokok Tornáján (RoC) az Esport külön csapatot indíthatott, ezúttal nem is sikertelenül. Januárban hatalmas megdöbbenést keltett, amikor Enzo Bonito szimulátor-versenyző legyőzte a Formula-1-et is megjárt FE-bajnokot, Lucas di Grassit, aki később igen elismerő szavakkal szólt ellenfeléről és az egész Esportról.
Bő egy héttel ezelőtt Lando Norris állt össze Max Verstappennel, hogy az IRacing keretein belül virtuálisan vegyen részt a Bathurst 12 órás viadalon. Az újonc brit egyértelműen úgy gondolja, hogy a szimulátoros versenyzés valóban értékes tapasztalatokhoz segíti hozzá, amivel javulhat majd a Formula-1-ben nyújtott teljesítménye is. Ekkorát fejlődött volna a technika?
„Stratégiai szempontból egyértelműen tanulhatunk ebből. Kedvelem a hosszú távú versenyzést, így nemrég Maxszel szerencsét próbáltunk egy ilyenen. Órákon át készültünk erre, hogy a legjobb beállításokat megtaláljuk, közben rengeteget tanulunk a különböző autókról. Ezek közül több is remekül viszonyul egy valódi F1-es autóhoz. A magasság, a szárnyak, az ívek, a rázókövek, a guminyomás, szóval sok minden” – dicsérte a szimulátoros versenyzést Lando Norris a Motorsport.com szakoldal hasábjain.
„Egy csomó minden megmarad bennünk, például különböző kombinációk. Ha egy bizonyos szárnyállást választunk, akkor kicsit lejjebb helyezhetjük az autó hátuljának magasságát és így tovább. Legtöbbször az emberek ezt nem is tudják” – tette hozzá Norris. Egy számítógépes szimuláció valóban segítségre lehet egy Formula-1-es pilótának a tapasztalatgyűjtésben? A jelek szerint igen.