Egy hónappal a 2019-es F1-es világbajnokság kezdete előtt az ausztrál hatóságok nyomozást indítottak a Ferrari ellen, akik a velük régóta partneri kapcsolatban álló Philip Morris Mission Winnow almárkáját reklámozzák – amely szerintük nem is létezik valójában, ráadásul egy kissé túlságosan is hasonlít a legendás Marlboro-logóra.
Még a tavalyi Japán Nagydíjon jelent meg először a logó a Ferrarikon. Már akkor is gyanús volt, hogy a Philip Morris és a Ferrari csak a szabályokat kijátszva próbálja reklámozni a Marlboro cigarettáit, és a piros alapon szereplő fehér, részben ’M’ betűt ábrázoló logó sokakat az ikonikus festésre emlékeztet, amikor még szabad volt a dohánytermékek reklámozása az F1-ben.
Már csak azért sem alaptalanok ezek a vádak, mert a 2007-es tiltás életbelépése után a Ferrari még 2011-ig trükkösen rácsempészte autóira a Marlboro reklámját. Emlékezhetünk a rafinált vonalkódos megoldásra, így a Ferrari és a Philip Morris között továbbra is fennmaradt a jó kapcsolat.
A Philip Morris szerint azonban a Mission Winnow egy új éra kezdete a dohányóriás történetében, ami a füstmentes, egészségesebb alternatívákra ösztönzi az embereket. A Philip Morris ausztráliai képviselete a következő nyilatkozatot tette: „A Philip Morris Australia anyavállalata, a Philip Morris International és a Scuderia Ferrari globális kapcsolatban állnak egymással, ami teljes mértékben Ausztrálián kívül zajlik” – olvasható az F1i.com-on.