Amióta Max Verstappen az F1-ben van, ráadásul egyre nagyobb sikereket is ér el, egyre hangosabban követelik, legyen újra Holland Nagydíj a versenynaptárban. Hollandia is hajlik erre, két helyszín is felmerült: az egyik a tradicionális autóversenyző helyszín, Zandvoort, amely viszont a modern autóknak ma már viszonylag szűk lenne, a másik pedig a MotoGP szentélye, Assen.
Zandvoortnak egyébként elsőbbsége van a tárgyalásokat illetően, egy esetleges zandvoorti futammal kapcsolatban pedig nemrég Bruno Bruins egészségügyi és sportminiszter állásfoglalást is kért már a kormánytól, támogatná-e az állam a rendezést.
„A kérdés az, hogy erre lehet-e fordítani az adóbevételek egy részét” - fogalmaz Bruins. „A kormány szerint nem ez a helyzet.” Bruins az állami szerepvállalás elmaradását különleges körülményekkel indokolta, amelyek a versenyt jellemzik - egyrészt a verseny éves jellege, másrészt a kormány sportpolitikája.
Bruins szerint a kormány jelenleg azon az állásponton van, hogy a segítségnyújtás a rendezés költségeiben „sem nem szükséges, sem nem indokolt”, mivel az F1 kereskedelmi jogait egy amerikai cég birtokolja, és más, hasonló jellegű kereskedelmi események is állami szerepvállalás nélkül zajlanak.
Bruins hiába véli úgy, hogy az állami segítségnyújtással más lehetőségek is megnyílnának a verseny rendezői előtt, egyben azt is elismeri, hogy az F1-es verseny jellege nincs összhangban az ország sportpolitikájával.
Zandvoort illetékesei elmondták, nem teljesen elégedetlenek a kormány állásfoglalásával, és készek megoldani enélkül is a versenyrendezést. „Örülünk már annak is, hogy a miniszter támogatja a menedzsmentünk, valamint a TIG és a SportVibes (a promóter - a szerk.) törekvéseit. Már ezt is fel tudjuk mutatni a FOM-mal történő tárgyalásaink során, ezzel párhuzamosan pedig nagyon keményen dolgozunk, hogy az eseményt tető alá tudjuk hozni” - fogalmaz Robert van Overdijk, a zandvoorti pálya elnöke.
Zandvoort 2018-ban WTCR-, valamint F3-as Európa-bajnoki futamot rendezett.