Ádáz küzdelem zajlott a Haas apró amerikai csapata és a Renault régi-új istállója között a Formula-1 2018-as idényében, ami a szezon második felében a versenypályákról a tárgyalóasztalok fölé is kiterjedt. Bár a Haas gárdája létszámban maximum a felét teszi ki a francia autógyártóénak, Romain Grosjeanék még így is megszorongatták a francia márkát. 21 futam után a két konstruktőr között csak 29 pont döntötte el a negyedik-ötödik helyen a sorrendet. A küzdelem monzai állomásán a Renault egy óvást is benyújtott ellenük, amely szerint a Grosjean autóján használt padlólemez szabálytalan volt. Az FIA végül kizárta a pilótát a futamról, aki ebből a lépésből arra következtetett, hogy a renault-sok tartanak a mindössze negyedik szezonjára készülő csapattól.
„Szerintem nem volt egy sportszerű lépés, de tartanak tőlünk, ami jó. Félhetnek is” – nyilatkozta magabiztosan a Haas pilótája, aki szerint több terület is van csapaton belül, amely fejlesztésre szorul, ha tartani akarják a középmezőny elejében a tempót.
„Van néhány dolog, például az, hogy mi nem magunk gyártjuk le az alkatrészeket, ami így időnként túl sokáig tart. Ez egy példa azok közül, amit elmondhatok. Ami a Renault-nak körülbelül három napba telik, az a mi csapatunknak mondjuk három hétig tart. A padlólemezt például egyszerűen nem volt időnk kicserélni Monzára, mindössze ezen múlt a dolog. Nulla, nulla extra teljesítményünk származott belőle, de a Renault kihasználta a helyzetet” – hangsúlyozta Grosjean.