DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Nincs pihenés az F1 boszorkánykonyhájában

Az F1 szakmai stábja elkötelezetten dolgozik a versenyek izgalmasabbá tételén, és addig nem is állnak le a kísérletezéssel, amíg az autók csak szenvednek egymás szélárnyékában – ígérte Ross Brawn.

Megállás nélkül közeledik a Formula-1 vízválasztó, 2021-es szezonja, amelyről jó ideje úgy beszélnek, mint a kategóriát megmentő változások éve. Két év múlva a száguldó cirkusz egy teljes rekonstrukción megy keresztül: a versenyhétvégék lebonyolításától kezdve a pénzügyekig bezárólag egyetlen terület sem marad érintetlenül, és ezekbe az autók aerodinamikája is beletartozik. A sorozat sportszakmai vezetőjeként Ross Brawn egy csapat mérnök élén jó ideje azt a konstrukciót keresi, amely szélárnyékban minden eddigi F1-es gépnél hatékonyabban működik, ezáltal vérpezsdítő, fej-fej melletti versenyeket eredményez.

2021-concept-top3

2021-es koncepciók


Mivel erre a szintre eljutni évekbe telik, ezért a szakemberek az idei szezonra egy közbenső fejlesztési szintet is beiktattak, amely többek között a szárnyakat és néhány kisebb aerodinamikai elemeket érint. Brawn ezektől a módosításoktól is szorosabb meccseket és több előzési lehetőséget vár. „Amíg az autók pályára nem hajtanak, addig nem tudjuk megmondani a változás mértékét, de becslések alapján 20%-os javulásról beszélhetünk. Ezzel a potenciálunk nagyjából negyedét aknáztuk ki, de nem egyszeri változásról van szó, amit letudva már sosem nyúlunk a területhez” – magyarázta Brawn, aki tűkön ülve várja az idei autók éles bevetését, ezekből ugyanis értékes tanulságokat vonhatnak le, amiket majd beépítenek a 2021-es tervekbe.

2021-concept-mercedes

2021-es koncepciók

„Az idei tanulságok nagyban hozzájárulnak majd a következő szint megugrásához, ami 2021-ben történik meg. Fontos kihangsúlyozni, hogy szemléletmódot, filozófiát váltunk, nem egyszeri módosítást hajtunk végre. Ha nem érjük el a kitűzött célokat, akkor tanulunk a helyzetből, majd tovább haladunk a következő fázis felé. Ezt egészen addig fogjuk folytatni, amíg az autók kellően hatékonnyá nem válnak egymás közelében. Erre egyelőre nem képesek” – magyarázta Brawn, aki hozzátette, hogy az idei fejlesztési lépcső betekintést nyújt számukra a csapatok gondolkodásába is, ugyanis nem 2021-ben akar azzal szembesülni, hogy egy-egy mérnöki gárda nem a kívánt módon értelmezte a haladási irányt.

Az eddig bemutatott három koncepcióról itt írtunk részletesebben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: