A Red Bull 2010 és 2013 között volt a Formula-1 egyeduralkodó csapata, hiszen ezen négy esztendő alatt négy egyéni és négy konstruktőri világbajnoki címet is nyertek. A 2014-es hibrid korszak bevezetése óta a Red Bull-osoknak már csak epizódszerep jut a királykategóriában, mivel csak egy-egy versenyt tudnak megnyerni, azonban jövőre a Honda gyári támogatásával próbálnak meg visszakapaszkodni a csúcsra.
2020 végén lejár a jelenleg életben lévő Concorde-szerződés, a Liberty Mediának pedig eltökélt terve, hogy jelentős változásokat vezessen be a Formula-1 világába, azonban Marko elmondta, hogy amennyiben csapatának nem nyeri el tetszését az új szabályzat, könnyedén dobbanthatnak. Nem szeretnének ugyanis újból vásárlók lenni motortéren, és megzsarolni sem hagyják majd magukat az új tervezettel.
„2020-ig érvényes a jelenlegi megállapodásunk. Ameddig nincsenek kőbe vésve a motorszabályok és nincs új Concorde-egyezmény sem, addig sem a Red Bull, sem a Honda nem fog meghozni semmilyen döntést. Ugyanakkor nem szeretnénk újból függetlenek lenni, mint eddig, amikor könyörögnünk kellett a motorszállítóknak, cserébe pedig üres ígérgetéseket kaptunk” – mondta el Marko a Motorsportnak.
„A kiszállás is opció, vagy az, hogy valami mást is csináljunk mellette. A Valkyrie-vel Le Mans is lehetséges volna, a hypercar-szabályokkal. Átnéztük már ezt a lehetőséget, és szenzációs sikerekre számíthatnánk. Az autók azonnal elfogytak, ez is egy jó alappillér a Red Bull jövőjét illetően.”
A Red Bull, Adrian Newey-val az élén segített egy limitált kiadású, közúti hypercar tervezésében az Aston Martinnak, amely a Valkyrie nevet viseli, és már kifejlesztettek belőle egy pályaversenyzésre alkalmas modellt is. Mivel a WEC is újítani szeretne, méghozzá azzal, hogy az LMP1-es kategóriát lecserélné egy hypercar-jellegű autókat felsorakoztató új szériára 2020-21 környékén. Pont akkor, amikor az F1 2020 utáni szabályait lefektetik. A Liberty Media bevezetné a költségsapkát is – többek között -, amivel nem ért egyet Dr. Helmut Marko.
„Ha bevezetnék az F1-ben a költségvetési limitet, akkor embereket kellene elbocsájtanunk, amit nem akarunk megtenni. Inkább akkor olyan projektekben vennénk hasznukat, mint Le Mans. Úgy véljük, a Valkyrie-vel elfogadható költségek mellett el tudnánk indulni a WEC-ben. Noha a Red Bull még soha nem vett részt a 24 óráson, ez olyasvalami, ami iránt mindig is érdeklődtünk. A fő anyagi teher azonban az Aston Martinon lenne, ami nyilvánvaló, hiszen Le Mans-ban a gyártó nyer, de ez belefér a mi elképzeléseinkbe.”