A modern kori Formula-1-ben egyáltalán nem könnyű tőkeerős támogatót találni, ráadásul a költségek is folyamatosan emelkednek a sportágban az ellenkező irányú szándékok ellenére is. Emiatt a gyári istállók látványosan elléphettek a privátoktól és látszólag inkább nő ez a szakadék.
Sajnálatos módon az évtizedekkel ezelőtt még több világbajnokot adó McLaren is évek óta folyamatosan süllyed a rangsorban, az idei év utolsó harmadában már a pontszerzés is csak elvétve sikerült az Alonso-Vandoorne párosnak. Az évad végén három versenyre sikerült megszerezni szponzornak a világ egyik leghíresebb üdítőital-gyártóját, a visszajelzések alapján pedig további együttműködés van kilátásban.
A Coca-Cola és két leányvállalata, a Dasani Sparkling és a SmartWater megjelent a két versenyautón az Egyesült Államokban, Brazíliában és Abu Dhabiban. Zak Brown, a McLaren első embere már azt vizsgálja, hogyan folytatható az együttműködés a jövőben.
„A Coke-szerződés kitűnő volt, mindkét fél számára előnyösnek bizonyult. A Coca-Cola visszajelzései alapján ez a háromfutamos megállapodás tökéletesen működött. Bejött a Formula-1 a partnervállalatnak” – ismertette véleményét a vezérigazgató.
„A világon nincs jobb, tapasztaltabb, intelligensebb és igényesebb szponzor, mint a Coca-Cola. Az a tény, hogy a próbálkozás bevált és a partner szerint is sikeres volt, olyasvalami, amire mi is és a sportág is büszke lehet. Erre alapozva máris megbeszéléseket folytatunk, hogy a két fél hogyan tudna együttműködni a jövőben is” – tekintett előre Brown. A Renault erősebb motorjával és James Key szakértelmével hamarosan Woking ismét megindulhat az élmezőny irányába, ehhez pedig stabil támogatói háttérre is szükség van.