DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Brown: Azon vagyunk, hogy a McLaren visszakapaszkodjon!

Zak Brown, a McLaren első embere elmondta, ő és minden munkatársa gőzerővel dolgozik azon, hogy az idei mélypont után jövőre már jóval feljebb keressük a nevüket a tabellán.

Azóta, hogy még Ron Dennis leszerződött a Hondával, hogy a japánok legyenek a McLaren motorszállítói, az istálló mélyrepülésben van. A csapat éléről aztán előbb Dennis távozott, azóta pedig a Hondának is útilaput kötöttek a talpára, azonban hiába Zak Brown és a Renault érkezése, a helyzet nem javult, sőt: a wokingiak csak a mezőny legvégén tudtak küzdeni, az esetek nagy többségében övék volt az utolsó négy helyből kettő a hozzájuk hasonlóan vergődő Williamsszel karöltve.

Pedig egyébként 2018 még nem indult rosszul, Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne háromszor is dupla pontszerzéssel boldogították a csapatot, és bár Vandoorne-nak később sok problémája akadt, Alonso egy ideig még felszínen tudta tartani saját magát és a csapatot.

Az ügyvezető Zak Brown úgy fogalmazott, hogy 2018 az egyik legmélyebb pont volt a csapat életében, de most már optimista. „Azt mondom folyamatosan minden egyes csapattagnak, hogy előbb fogjuk jónak érezni a dolgokat, mint hogy az tényleg jónak is tűnjön. Jó munkát végez mindenki, és mindenki azon van, hogy minél előbb vissza tudjunk kapaszkodni, és úgy gondolom, jó úton is vagyunk efelé. Jól haladnak a fejlesztések, jó a csapatszellem, a csapaton belüli kommunikáció és a felelősségek megosztása is, szóval minden, ami a sikerhez elengedhetetlen, és eddig híján voltunk belőle.”

zakbrown



„Viszont ameddig az autó ki nem gurul a pályára, csak az érzéseinkre tudunk hagyatkozni, aztán majd a tél folyamán meglátjuk, mennyit is fejlődött ténylegesen az autónk. Azt gondolom, 2018 egyértelműen az egyik mélypont volt a csapat történetében, de keményen dolgozunk a visszatérésen. Ehhez viszont idő kell.”

A McLaren eddigi F1-es története során először használt Renault erőforrásokat, és bár a Red Bull és a gyári csapat mögött végzett, Brown úgy gondolja, a csapat hasznára válhat, hogy a gyári Renault már Wokingba szállít motort, a Red Bull pedig Hondára vált.

„Elégedettek vagyunk a Renault-val, nagyon jó a munkakapcsolatunk” - mondja Brown. „Kaptam egy kis betekintést abba, hogy halad a 2019-es erőforrás fejlesztése, és minden nagyon jónak néz ki. Már idén is megbízható motort adtak nekünk, így ez csak megerősített bennünket abban, hogy jó döntést hoztunk, amikor velük leszerződtünk. És úgy gondolom, az is hasznunkra lesz, hogy jövőre már csak 2 Renault-motoros csapat lesz a rajtrácson.”

Miután Alonso és Vandoorne is távozik a csapattól, a McLaren teljesen új pilótafelállással vág neki 2019-nek Carlos Sainzcal és az újonc Lando Norrisszal. Ezen kívül még egy nagy erősítésük lesz, a Toro Rosso korábbi technikai igazgatója, James Key személyében. Azzal kapcsolatban, hogy a macerás átigazolási szappanopera végén konkrétan mikor csatlakozhat hozzájuk Key, Brown nem volt hajlandó konkrétumot mondani. „2019 folyamán mindenképp.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: