Hosszú és kínkeserves évek után vált el a Red Bull és a Renault útja egymástól. Az egykor még világbajnoki címeket halmozó kapcsolat az utóbbi évekre borzasztóan megromlott, így mostanra mindkét fél új partnert keresett magának. A Red Bull a Hondában találta meg a megmentőjét, Christian Hornerék a japánoktól várják azt, hogy végre a hibrid érában is ütőképesek legyenek. A csapatfőnök az Autosportnak arról beszélt, idén körülbelül 53 lóerőnyi teljesítményt hiányoltak a Renault erőforrásából.
„Mindig könnyű ’ha’, ’de’ és ’talán’ kezdetű mondatokat puffogtatni, de ha 40 kilowattal több lett volna az autó hátuljában, akkor egészen máshogy alakul a szezonunk. Le a kalappal mindenki előtt, aki Milton Keynes-ben [a csapat központjában] dolgozott, idén megépítették a talán valaha volt legjobb karosszériát. Ha megnézik a többi renault-s csapatot, láthatják, hogy a különbség ég és föld” – dicsérte az évről évre kiváló karosszériákat tervező alakulatot.
Horner arra is utalást tett, hogy a Honda már most átlépte a Renault-t. Arra a kérdésre, hogy jövőre milyen teljesítményt nyújtana az F1 négy motorgyártója, ha az idén év végén használt motorokkal kezdenék a következő szezont, Horner röviden a következőt válaszolta: „Sokkal kisebb lenne a lemaradásunk.”
A Honda a szezon utolsó futamát kellemetlen érzéssel, Pierre Gasly műszaki hibájával zárta, de a csapatfőnököt ez egyáltalán nem izgatja, szerinte ugyanis a japánok „jó irányba haladnak”. A Renault idén mutatott megbízhatóságához képest ráadásul nem is kellene sokkal jobbat nyújtaniuk ahhoz, hogy a Red Bull előrelépést könyveljen el.
„Nem mondhatnánk, hogy megbízható autónk volt, ugyanis 11 vagy 12 kiesést szenvedtünk el. Ez a legnagyobb gyengénk. Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is egyszer esett ki idén, ezt a szintű teljesítményt kell célként kitűznünk” – tette hozzá Horner.