Ijesztő jelenet játszódott le az Abu Dhabi Nagydíj, a 2018-as szezon utolsó versenyének rögtön első körében. A rajtnál az első sorokból induló versenyzők őrizték pozícióikat, a hiperlágy gumin induló Max Verstappen – akitől előzéseket vártak – veszített helyeket, és egészen a tizedik pozícióig esett vissza. Charles Leclerc a kör folyamán megelőzte Daniel Ricciardót, és az ötödik pozícióba zárkózott fel, erről azonban szinte mindenki lemaradt, mivel a néhány autóval hátrébb történt incidensre szegeződött minden szem.
Az egyenes végén, a 9-es kanyarban Nico Hülkenberg nem hagyott helyet Romain Grosjeannak: a kerekek összeakadtak, a Renault felpattant és hossztengelye körül másfélszer megforgott, majd a gumifalnak támaszkodva, fejjel lefelé ált meg. Az autó ki is gyulladt, de a tűz csak másodpercekig tartott. Hülkenberg azonnal jelezte, hogy rendben van, de autóját csak percek múlva hagyta el, amikor azt kerekeire állították.
A biztonsági autó az 5. körig vezette fel a mezőnyt, amíg a Renault-t kimentették: a versenyirányítás gyors döntést hozott, és nem osztott ki büntetést a Hülkenberg-Grosjean ütközésért. Az újraindítást követően Verstappen autója újra megtorpant, lehetővé téve Oconnak – a Brazil Nagydíjon történt ütközés után épp a Force Indiával találtak egymásra –, hogy visszatámadjon. Hamilton, Bottas és Vettel őrizték dobogós pozícióikat, Raikkönen azonban csak néhány körön át maradt a negyedik helyen: a 6. körben előbb Leclerc előzte meg, majd autójából eltűnt a hajtás, a kijelző elsötétült, a célegyenes közepétől pedig nem gurult tovább. A finn utolsó ferraris versenye hamar véget ért.
A Raikkönen megállása miatt elrendelt virtuális biztonsági autós fázis alatt az élmezőny tagjai eltérően taktikáztak: Hamilton az élről és Leclerc a negyedik helyről kiállt, Bottas és Vettel azonban a pályán maradt. A világbajnok autóján szuperlágyra váltó Mercedes úgy tervezte, ezzel a keverékkel a pilóta teljesíti az egész futamot. Hamilton a kiállás után rövidesen megelőzte a negyedikként haladó Verstappent, a holland azonban visszatámadt, a Mercedes-pilóta pedig nem forszírozta a helycserét, hanem maradt a remekül tempózó, hamarosan Ricciardót is utolérő Verstappen mögött.
A 16. és következő körben a második helyről Vettel, majd az elsőről Bottas is megérkezett a bokszutcába. A páros Hamiltontól jócskán lemaradva tért vissza a pályára: a különbség több mint tíz másodpercet tett ki. Ekkor a kiállásával még adós volt a két Red Bull, Ricciardo és Verstappen állt az első két pozícióban Abu Dhabiban. Az RB14 újra remekül kezelte az abroncsokat: Verstappen a hiperlágyakat a 18. körben fogyasztotta el, Ricciardo ultralágyai pedig még hosszú körökön át bírták.
A nagydíj elején 40 % valószínűséggel jeleztek előre csapadékot, és bár az 55 körös verseny féltávja körül szemerkélni kezdett, közel sem annyira intenzívan, hogy az Abu Dhabi Nagydíj először története során esőfutammá váljon.
A futam közepén az élmezőny elcsitult, és a középmezőny csatáira került a fókusz: Vandoorne, Ocon és Grosjean hármas harcot vívtak a hátsó egyenesben, később pedig a francia a pályán kívül előzte meg belga riválisát, ami öt másodperces időbüntetést jelentett számára.
Az élboly a 33. körben élénkült meg, mikor Ricciardo kiállt és csapattársa mögé, az ötödik helyre tért vissza. Két körrel később Vettel utolérte és megelőzte Bottast, majd rövidesen Verstappen következett. Bottas védekezés közben elmérte a 8-9-es sikánt, így maradt Verstappen előtt. A 38. körben a holland ugyanezen a ponton próbálkozott, és sikerrel véghezvitte az előzést, Bottas pedig újból hibázott, és összeért a Red Bull-lal. A finn kizökkent, egy körrel később Ricciardo is megelőzte őt. A Mercedes bokszba rendelte pilótáját, mivel rendellenességet észleltek az összeérés után az abroncson, az ötödik helyet pedig nem veszélyeztette a hatodik pozícióban, messze haladó Sainz.
Az utolsó tíz körben több autó motorja is megadta magát: előbb Ocon állt ki a bokszutcába, a Force India azonban a bejáratnál nem ment tovább, a sportbíróknak kellett beljebb tolniuk. Amint a probléma elhárult, az utolsó pontszerző pozícióban álló Gasly Hondájából távozott füst, ő egy megnyitásnál húzódott le a pályáról.
A futam hajrájában nem jelentettek gondot Hamilton régóta használt szuperlágy abroncsai, a brit viszonylag simán megszerezte 21-ből 11. győzelmét világbajnoki szezonjában. Vettel állt a dobogó második fokára, Verstappen pedig – a rajt és újraindításnál történt fennakadás ellenére – begyűjtötte az utolsó dobogós pozíciót Ricciardo előtt. A bajnokságban ugyanakkor lemaradt a harmadik helyezésről: kiesése ellenére Raikkönen két ponttal a holland előtt zárt, így 2012 után újra a top háromban végzett, míg Bottas további kettővel gyűjtött kevesebbet és lett ötödik.
A Mercedes finnje ötödik pozícióval zárta győzelem nélküli évét, a középcsapatok versenyét Sainz nyerte a futam előtt remeklő Leclerc előtt. Perez, Grosjean és Magnussen szerezte az utolsó pontokat: a visszavonuló Fernando Alonso utolsó Formula-1-es nagydíját 11. pozícióban zárta, az utolsó körökben képernyőre került, mikor Magnussent hajszolta az utolsó pontért, de pályalevágás miatt öt másodperces büntetést kapott. A nap versenyzőjének megszavazott kétszeres világbajnok spanyol a leintést követően a célegyenesben parkolt le a három dobogóssal együtt.
A futam történései részletesen élő közvetítésünkből olvashatók vissza.
Az Abu Dhabi Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Körök | Köridő/hátrány | |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 55 | 1:39:40.382 |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 55 | 2.581 |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 55 | 12.706 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 55 | 15.379 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 55 | 47.957 |
6 | Carlos Sainz | Renault | 55 | 1:12.548 |
7 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 55 | 1:30.789 |
8 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 55 | 1:31.275 |
9 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 54 | 1 kör |
10 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 54 | 1 kör |
11 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 54 | 1 kör |
12 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 54 | 1 kör |
13 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 54 | 1 kör |
14 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 54 | 1 kör |
15 | Szergej Szirotkin | Williams/Mercedes | 54 | 1 kör |
- | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 46 | kiesett |
- | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 44 | kiesett |
- | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 24 | kiesett |
- | Kimi Raikkönen | Ferrari | 6 | kiesett |
- | Nico Hülkenberg | Renault | 0 | kiesett |