Már az év elején kiderült, hogy az FW41 rettentően gyengén sikeredett konstrukció a jelenlegi Formula-1-es mezőnyben. A versenyautónak alapvető tervezési hibái vannak, amit a mérnöki gárdának továbbra sem sikerült kijavítania, egy idő után pedig szinte kizárólag a 2019-es gépre fókuszáltak.
A nehezen irányítható Williams a 2018-as évben visszazuhant a középmezőny elejéről a leghátsóbb régiókba, hónapok óta sajnos megszokhattuk, hogy a grove-i istálló autói az utolsó sorban foglalnak helyet és a pontszerzés is többnyire megoldhatatlan feladat Lance Stroll és Szergej Szirotkin számára.
A kanadai pilóta szerint a szezonnyitó óta a versenyautó egyáltalán nem fejlődött. „Óriási kihívás ez így nekünk, az autóval nem lehet odaérni. Minden hétvégén sokkal inkább a túlelésről szól az életünk, mint a versenyzésről. Rengetegszer kiesünk a Q1-ben, ugyanakkor előfordultak olyan esetek, hogy kiválóan rajtoltam, pontszerző helyen autóztam, de szép fokozatosan visszacsúsztam a verseny alatt” – panaszkodott Lance Stroll.
„Szinte mindig ugyanez a helyzet, a teljes évadban hatalmas hátrányban vagyunk. Ausztrália óta szinte nem is fejlesztettük az autót, bár azt nem hiszem, hogy egyáltalán semmivel ne próbálkoztunk volna. Nehéz volt végignézni, hogy eleinte fej-fej mellett voltunk a Sauberrel, a svájciak azonban komoly előrelépésekkel haladtak egyre feljebb. Ez az évünk a túlélésről szól, azt kell, hogy mondjam.”
„Pilótaként feltétlenül fejlődtem, egyre érettebbé válok. Ez a második idényem a Formula-1-ben, több körözés, több tapasztalat. Rengeteg információval lettem gazdagabb, bár a tavalyi évhez képest az idei sokkal nagyobb kihívást jelent. Versenyzőként el kell fogadni, hogy vannak olyan szezonok, amikor jóval rosszabbul megy, mint máskor, ez is a játék része” – tette hozzá Stroll, aki jövőre már a Racing Point Force India versenyzője lesz (bár hivatalos bejelentés még nem történt), köszönhetően édesapja komoly pénzügyi befektetésének.