Alig néhány perce tartott még csak a második szabadedzés, amikor Nico Hülkenberg a 12-es kanyarban, vagyis a Juncaóban elkapta a füvet. Onnantól a német Renault-ja irányíthatatlanná vált, majd Hülkenberg végül le is bontotta autója jobb oldalát.
„Picit szélesen jöttem az utolsó kanyarba. Túlságosan rámentem a rázókőre, valószínűleg túl sokat akartam” - ismerte el Hülkenberg, ahogy az olvasható a Motorsport.com hasábjain.
„Leért az autó alja, onnantól pedig minden eldőlt, és csak utas voltam. Ahogy leért az autó, levitt a fűre, ahol meg nyilván nem volt tapadás. Elkerülhetetlen volt, hogy a falban kössek ki. Gyorsan történt minden. Kis hiba volt, de jócskán összetört az autó, szóval nem volt túl jó délután.”
Hülkenberg egyébként egész pénteken nem volt elégedett az autójával, de nem ez volt a döntő faktor ebben a helyzetben. „Trükkös dolog megtalálni ezen a pályán az egyensúlyt, az utolsó kanyar különösen nehéz. Amikor megcsinálsz egy teljes kört, igencsak forróak a gumijaid, és emiatt jóval kisebb a tapadás az utolsó kanyarban, így pedig kemény dolog megcsinálni azt. De ettől függetlenül mentem rá túlságosan a rázókőre, egyszerűen túl sok volt.”
A baleset miatt Hülkenbergnek mindössze hat kör jutott a második gyakorláson, a német viszont ettől függetlenül úgy gondolja, nem jelent akkora problémát, hogy nem tudtak mindent leszimulálni. „Nyilván nem jó dolog kihagyni a hosszú etapokat és a gyors köröket, de ettől függetlenül bízom abban, hogy nem teszi ez különösebben tönkre a hétvégémet. Eléggé benne vagyunk már a szezonban ahhoz, hogy kívül-belül ismerjem az autót. Ettől még jó formában vagyunk.”
Az első szabadedzésen egyik Renault-versenyző sem fért be a top 10-be, a másodikon pedig az árván maradt Carlos Sainz ugyancsak nem tudta elérni ezt az eredményt.