DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

A Red Bull már a 10. körben tudta, hogy baj lesz

Daniel Ricciardót ismételten technikai hiba fosztotta meg Mexikóban egy remek eredménytől. Csapata már a verseny elején érzékelte, hogy gond lehet az RB14-essel, ami végül meg is történt.

A Mexikói Nagydíj szombati napján madarat lehetett volna fogatni a rutinos ausztrállal, óriási meglepetésre ugyanis elhappolta a biztosnak tűnő pole-pozíciót csapattársa, Max Verstappen elől. Nagyon boldog volt és győzelmi esélyekkel vághatott neki a másnapi futamnak.

Már a rajtot is eléggé elszúrta az ausztrál, Verstappen és Hamilton is gyorsan eléje keveredett, utána pedig a Red Bull kiemelkedően jó gumikezelését kihasználva igyekezett egy kiállással megoldani a versenytáv második kétharmadát. Ez valószínűleg sikerült is volna, ám egy újabb motorhiba megfosztotta attól, hogy megőrizze második helyezését, pedig előtte sikerrel tartotta vissza a gyorsabbnak tűnő Sebastian Vettelt.

A rajtnál még nem sejtették, hogy a tizedik körben meghibásodik a hidraulikus rendszer


Bár a Red Bull csak a hajrában mondta fel a szolgálatot, az istálló főtanácsadója elismerte, hogy már a tizedik kör óta tisztában voltak azzal, hogy valami nincs rendben Daniel Ricciardo autójával. Végül a hidraulika megadta magát. A rutinos pilóta számára lassacskán megszokott érzés ez, ugyanis idén nem kevesebb, mint hatodik alkalommal adta fel a versenyt valamilyen meghibásodás miatt (további két kiesése is van), ráadásul monacói győzelmét is elromlott autóval érte el.

„Sokkal hamarabb érzékeltük már az adatokból, hogy Daniel (Ricciardo) autóján a hidraulika nem működik tökéletesen. Valójában a tizedik körtől kezdve tudatában voltunk annak, hogy könnyen baj történhet. Az adatokból láttuk, hogy valami nincs rendben és bármikor problémája adódhat” – ismerte el Dr Helmut Marko az Auto Motor und Sport szakoldalon.

„Eltört a rendszer egyik csövének vége, ezt pedig az adatokból már leszűrhettük. Utána még reménykedtünk, de végül nem tartott ki a leintésig az említett alkatrész” – tette hozzá az istálló főtanácsadója. Tény, hogy Daniel Ricciardo 2018-as szezonja igencsak bővelkedik a balszerencsés eseményekben, a második félévben jóval gyakrabban történik valami az ausztrál autójával, mint csapattársa, Max Verstappen gépével.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: