Nagy harcban van a Haas 2018-ban a konstruktőri versenyben, az amerikai istálló a házai verseny megkezdése előtt mindössze nyolcpontos hátrányban volt a negyedik helyért folytatott küzdelemben a Renault-val szemben, mindezt ráadásul úgy, hogy idén már rengeteg pontot el is dobtak maguktól, míg a Renault, bár sokszor volt lassabb, alapvetően jóval stabilabb teljesítményre volt képes.
Gene Haas szerint viszont ez gyakorlatilag a maximum lenne, amit elérhetnek idén. „Mi már nem is az F1-ben, hanem az F1,5-ben versenyzünk, szóval ha összejönne a negyedik hely, azzal megnyernénk a magunk bajnokságát” - jegyezte meg ironikusan a csapatfőnök.
Haasnak az a legmeglepőbb, hogy amikor a három topcsapat valamelyik autója bármilyen okból a mezőny végére kerül, az mennyire könnyen tud visszakapaszkodni az élmezőnybe. „Amikor otthon nézek versenyeket, megdöbbenek a tempókülönbségen és azon, mennyire könnyen mennek át ezek a csapatok a mezőnyön. Nem is értem, hogy lehet az, hogy ők ennyivel gyorsabbak, aztán viszont mikor beszélek Ayaóval [Ayao Komatsu versenymérnök - a szerk.], ő elmondja, hogy van néhány tized a gumikban, néhány az aerodinamikában és még valamennyi a kasztniban. Aztán meg is vagyunk a másodperc feletti lemaradással.”
„Rengeteg energiát fektetünk abba, hogy faragjunk a lemaradásunkon, aztán mégis másfél-két másodperces hátrányban vagyunk. Nem is értem, egyszerűen sokkal gyorsabb a három topcsapat.”
A kis- és középcsapatok sokak szerint csak a 2021-ben életbe lépő új szabályokban reménykedhetnek, amikor a vélhetően bevezetendő költségvetési sapkának köszönhetően talán csökkennek a különbségek. Haas is csak szurkolni tud annak, hogy a jóslatok bejönnek ezzel kapcsolatban. „Hogy segíteni fog-e a költségvetési sapka? Talán. Ami segítene ezzel kapcsolatban, ha nem a személyi kérdéseken kellene spórolni a költségek megnyirbálásánál, hanem ha a nagyoknak a több pénz miatt meglévő technológiája meglenne nekünk is. Az biztos, hogy valami nincs rendben. A jelenlegi feltételekkel gyakorlatilag lehetetlen ledolgoznii a most meglévő hátrányunkat.”