A Japán Nagydíj időmérő edzésén kitűnő teljesítményt nyújtott mindkét Toro Rosso-pilóta, Brendon Hartley a hatodik, Pierre Gasly a hetedik pozíciót csípte meg, ami a motorszállító legjobb (páros) eredménye, 2015-ös visszatérése óta. Végül ezt nem sikerült pontokra váltaniuk, részben az elszúrt stratégia, részben balszerencse miatt.
A japán mérnökök szerettek volna még az időmérő és a verseny között egy kalibrációs problémát megoldani a fiatal francia versenyautójának motorján, amit először az FIA engedélyezett is, majd utólag mégis visszavonta az engedélyt, így Gasly egyáltalán nem tudta kihozni az erőforrásban levő maximumot.
Pierre Gasly így is sokáig tartotta a pontszerző helyet, de a nem ideálisan beállított egység miatt ezt a hajrában elvesztette. Biztató azonban, hogy jól tudja, ennél sokkal többre lesz még képes a fejlesztett Honda-motor. „Nem a legjobban finomhangolt motorral versenyeztem. Ez negatívan befolyásolta az egység teljesítményét, de a megbízhatóság miatt is aggódnunk kellett.”
„Engedélyt kértünk a beállítások megváltoztatására a verseny előtt, amit először engedélyeztek is, ám később ezt visszavonták, így a szombati kalibrálással kellett versenyeznem, ami lóerőben és vezethetőségben is alapos hátrányt okozott.”
„Az új motorvariánst még teljesen ki kell ismernünk, nagyon korán vetettük be, így kicsit kevesebb idő volt próbálgatni a tesztpadon. Hogy mennyivel javulhatunk, ha tökéletesen állítjuk be? Jó néhány tizedmásodpercről beszélünk. Ha ez már Suzukában is rendelkezésemre állt volna, akkor még Romainhez (Grosjean) is közel kerülhettem volna.”
„Úgy vélem, nagyon jól festenek a dolgaink, még több szegmensben is fejlődhetünk, de első lépésként tökéletes, amit eddig nyújtottunk. Így is bőven van még bennünk potenciál, amint igazán kiismerjük az új motort” – tette hozzá Pierre Gasly.