A szűk Ferrari-előnyből pillanatok alatt lett akkora Mercedes-fölény, ami el is döntötte a 2018-as F1-es világbajnoki harcot, gyakorlatilag egy-két hétvége alatt dőlt romba minden, amiért Maranellóban dolgoztak addig. Belgiumban még a tempót tekintve dominált Sebastian Vettel, aztán Monzában előbb a csapat, majd a német is hibázott, Szingapúrban szintén, amit akkor Lewis Hamilton egy fenomenális teljesítménnyel is megtoldott, Szocsiban és Suzukában pedig már az autó is gyengébbnek tűnt amellett, hogy Vettel és a stratégia ezeken sem volt tökéletes.
"Tavaly a megbízhatóság miatt vesztettek és a tempójuk sem volt az igazi. Idén pedig amikor elő kellett volna állni az igazán jó fejlesztésekkel, az utolsó frissítésekkel, akkor azok nem működtek - a Mercedes sebességet váltott és elhúzott" - mondta a Sky Sportsnak Paul di Resta, a korábbi F1-es pilóta. Valóban, hirtelen fél másodperccel lassabb körönként a Ferrari a riválisnál úgy, hogy egyébként addig valamennyivel inkább gyorsabb volt - lehet beszélni arról a bizonyos plusz szenzorról, de az egyértelmű volt Japánban is, hogy a tapadással vannak gondjaik, nem a motorerő esett vissza.
Emellett pedig Vettel továbbra sem hozza azt a szintet, mint Hamilton. A német Bakuban, Franciaországban, Ausztriában, Németországban és Olaszországban is kulcsfontosságú hibákat vétett, Szingapúrban is rontott, most Japánban elrontotta az időmérős körét, majd nekiment Verstappennek a futamon - Hamilton ezzel szemben meg sem ingott, sőt, élete talán legjobb szezonját futja.
"Ez egyszerűen túl sok hiba egy négyszeres világbajnoktól. Amikor ilyen csatában van valaki a vb-címért, lehet ilyet csinálni? Nem hiszem" - mondta a Verstappen-esetről di Resta, Anthony Davidson, egy másik korábbi F1-es pilóta pedig hozzátette, hogy az időmérőn Hamiltonnak is ugyanolyanok voltak a körülmények, mégis megint Vettel rontott.
Ted Kravitz, a Sky szakértője pedig még egy dolgot kiemelt a Ferrarival kapcsolatban: "Csökkenést érzek a csapatmorált tekintve". Ezen persze nem kell meglepődni, az elmúlt két évben versenyképesebbek voltak, mint bármikor 2008 óta, mégsem nyernek semmit sem egyénileg, sem csapatként - balszerencséjükre az élete formájában lévő Hamilton és az F1 történetének egyik legdominánsabb csapatává váló Mercedes az ellenfél.
Nyilván nekimennek jövőre is, Vettel továbbra is ott lesz, megérkezik Leclerc, de egyelőre valami hiányzik...