DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

"Csúnya vége lesz" Magnussen viselkedésének

Magnussen szörnyen veszélyesen vezet, ennek egyszer súlyos következménye lesz - reagált az Alfa Romeo Sauber csapatfőnöke a dán vasárnapi megmozdulására, ami két tönkretett futamot eredményezett.

Nem az idei Japán Nagydíj lesz az, amire Leclerc hosszú ideig emlékezni szeretne. A húsz éves monacói pilótának a tizedik rajthelyről a pontszerzés is kinézett Suzukában, ám a vasárnapi mérlege végül két ütközés és egy kiesés lett. Első, Kevin Magnussennel történt balesete a nem túl heves természetéről ismert Leclerc-ből is heves indulatokat váltott ki. A defekttel és sérült első szárnnyal végződő kontaktról a Sauber csapatfőnökének is megvan a maga véleménye, szerinte Magnussen szörnyen felelőtlenül vezet.

„Számomra teljesen egyértelmű volt, ám mégsem járt következménnyel az eset. Ez kissé meglep, mivel Magnussennek idén minden súlyos balesethez köze volt. Nézzék csak vissza. Kib*szott veszélyesen mozdult meg, és mindig ezt csinálja. Egyszer nagy baleset lesz ebből, 320-as tempónál több mint veszélyes a viselkedése” – nyilatkozta a motorsport.comnak Frederic Vasseur.

magnussen-leclerc-japan-baleset

Az ütközés utáni pillanatok: Magnussen itt már defektes autóval, Leclerc pedig sérült orrkúppal folytatta a futamot


Leclerc még a sérült autóval is jó időket autózott, ám a kockás zászlóig műszaki probléma miatt nem jutott el, így a futamán Magnussen elmaradt büntetése sem segített volna.

„A verseny első fele jól alakult, kellő tempóval rendelkeztünk” – folytatta Vasseur. „A biztonsági autós fázis alatt ki kellett jönnünk orrkúpcserére, ami után megpróbáltunk egy alternatív stratégiát, de már mindegy volt. Ez volt [Leclerc] első versenye Suzukában, és tudom, hogy nem alakult számára könnyen. A Q1-ben hatodik is volt, csak mindent össze kellene raknunk. Olyan szoros a hatodik és a tizenhetedik között, egy hiba, és az ember egészen a végéig csúszik vissza.”

A két Sauber a verseny későbbi fázisában még egymással is ütközött, igaz ennek nem lett komolyabb következménye. A biztonsági autós fázis végeztével a sikánban összetorlódtak az autók, Marcus Ericsson pedig késve reagálva megtolta az előtte haladó csapattársát. Vasseur felmentette pilótáját a hiba alól. „Mindenki túl későn fékezett a biztonsági autó után” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: