Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. október 21. hétfő
F1

Telemetria nélkül teljesítette a Japán Nagydíjat Grosjean

A 21. század Formula-1-ében az adatok jelentik az egyik központi fogalmat versenyző, csapat és gyakorlatilag mindenki számára. Romain Grosjeannak viszont telemetria nélkül kellett teljesítenie egy komplett Japán Nagydíjat.

Romain Grosjean, a Haas nehezen kezdő, de aztán magát összeszedő versenyzője úgy szerzett nyolcadik helyet a Japán Nagydíjon, hogy sem telemetriája nem volt, sem a felfüggesztéssel nem volt hátul minden rendben, utóbbiról a csapatfőnök Günther Steiner úgy nyilatkozott, hogy folyamatosan mozgott, ezért a vártnál jóval nehezebb volt az autó kezelése.

Steiner elmondása szerint meg sem tudták oldani a felfüggesztéssel kapcsolatban felmerülő problémákat, ugyanis hiányoztak az adatok hozzá - lásd a fentebb említett, nem létező telemetriát. „Meg sem tudtuk nézni, miért tört el a felfüggesztés, ugyanis eleinte hiányoztak az adatok az autóról” - avat be a részletekbe minket Steiner. „Se a gumihőmérsékleteket nem tudtuk, semmit, valószínűleg azért, mert kifolyt egy kis olaj, ez pedig leégette a komplett kábelrendszert. Semmilyen adatunk nem volt, rengeteg minden hiányzott.”

Több problémája volt Grosjeannak. „Amikor szólt, hogy húz az autója, de nem tudja, melyik irányba, elsőre arra gondoltunk, hogy Kevin autója miatt defektet kaphatott. De mivel nem így volt, ezért folytatta a versenyt” - mondja Steiner Grosjeannal kapcsolatban. „Nem volt egyszerű versenyünk. Olyan információkat sem tudtunk, hogy elég melegek-e a gumijai, így pedig azért elég komoly küszködés volt a verseny.”

00118019_349

Grosjean panaszkodott, hogy Sergio Perez, a Force India versenyzője szabálytalanul előzte meg őt a VSC-periódus végén, Steiner azonban nem ért egyet versenyzőjével. „Nem csinált semmit rosszul. Van ilyen, a miniszektorok miatt egyeseknek jobban jön ez ki, másoknak kevésbé. Jól dolgozott, a gumijai is jól működtek, így a sikánból kifelé jövet a jobban tapadó autóval el tudott menni Grosjean mellett.”

Bár Magnussen a másik Haasban nem tudott pontot szerezni, a csaapat továbbra is lőtávolon belül van a Renault-hoz képest a konstruktőri tabella negyedik helyéért folytatott harcban - a különbség tovább csökkent, és már csak nyolc pont a franciák javára a Haasszal szemben. „Örülök annak, hogy pontokkal tudtunk távozni innen azok után, hogy milyen problémáink voltak. Ha ég az autód az első körben, az általában nem jó jel.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?