Isten tudja hányadik alkalommal, de ismét a sajtón keresztül dobálja egymást a Renault és a Red Bull. Az Orosz Nagydíjhoz közeledve Max Verstappen a francia motorszállító legutóbbi fejlesztőcsomagjáról beszélt kritikusan, külön kiemelve, hogy csapata azért volt kénytelen rajtbüntetést elszenvedve egy korábbi motorverziót visszaszerelni az autójába, mert a Renault legutóbbi fejlesztőcsomagja nem viselné jól a kifejezetten magasan fekvő Mexikói Nagydíj körülményeit. A kijelentés – ha még lehetséges ez - tovább szította a csapat és a motorgyártó közötti ellentétet. A franciák ügyvezető igazgatója nem fecsérelte az időt, s az első adandó alkalommal, a mai sajtótájékoztatón reagált is a holland versenyző vádjára.
„Szerintem ilyen magasságban minden motor veszít a teljesítményéből, ezért nem értek egyet ezzel a kijelentéssel. Max jobban tenné, ha a saját autójával foglalkozna” – vágott vissza Cyril Abiteboul.
A Red Bull Oroszországra mindkét autójával a korábbi, B-specifikációjú Renault-motorra váltott vissza, így az energiaitalosokat már azelőtt a rajtrács végére száműzték, hogy egyáltalán a pályára hajtottak volna. Abiteboul külön felhívta a figyelmet arra, hogy mindezt már Szingapúrban megbeszélték, így a csapatot nem érhette meglepetés.
„Szingapúrban voltak vezethetőségi problémáink, de Max is elég sokat kér az autójától. Ráadásul nem is egy hallgatag személyről van szó. Mindenesetre a csapatunk nagyszerű munkát végzett annak érdekében, hogy Maxnek egy jó hétvégéje legyen, ez egyértelmű.”
„A C-specifikáció, ahogy mi hívjuk, egy jó lépés volt. Teljesítmény szempontjából egyértelmű fejlődést jelent, ami bizonyos korlátokkal is járt, de ezekről előre megegyeztünk a Red Bull-lal. Vannak tartóssági problémáink, ezért a korábbi motorcsere során egyértelmű volt, hogy Max nem tudja majd végigcsinálni a szezont. Ez is a terv része volt, amit a Red Bull mérnökeivel, és nem a versenyzőivel vitattunk meg” – vázolta saját szemszögét Abiteboul.