Toto Wolff, a Mercedes Formula-1-es csapatfőnöke korábban egy érdekes ötletet vetett fel: mi lenne, ha minden istálló három autóval nevezhetne a sorozatban? Elvégre új csapat a közeljövőben nem várható, a mezőny pedig lehetne nagyobb létszámú is, gondolva a feltörekvő pilótagenerációra. A felvetésre nem más, mint Charlie Whiting, a száguldó cirkusz versenyigazgatója reagált.
„Az én véleményem az, hogy jó lenne néhány autóval több a mezőnyben, de valószínűtlennek tartom ennek bevezetését” – magyarázta Whiting. „Nagyon egyszerű a helyzet. Az elképzelés ellen szól, hogy ha egy domináns csapat három autóval indul, akkor mindenki más a negyedikért, nem dobogós pozícióért küzdene. Ha három domináns csapat indul három autóval, akkor a többieknek a tizedik hely jut. Érthető, ezt miért nem támogatnák. Jó lenne, ha többen is képesek lennének a futamgyőzelemre, de a hibrid éra kezdete óta az idei a legkiegyenlítettebb szezon.”
„Ha szorosabb lenne a mezőny, akkor ez a modell jól működne. A GP3-ban ezért is vannak háromautós csapatok, és jövőre az új F3 is alakulatonként három autóval indul. Ez egy jó gazdasági modell, hiszen a harmadik autó költségei alacsonyabbak. Ez az F1-ben is működhetne” – szúrta be az ötlet pozitív hozadékát Whiting, ám gyorsan rá is tért a dolog legkényesebb oldalára, a költségekre.
„A szabályok kétautós csapatokra íródtak, ezért ezeket felül kellene vizsgálni. Hatvan fős személyzet a megengedett, vajon hány plusz emberre lenne szükségük? Nagy különbség van aközött, hogy szerintük mekkora ez a szám és hogy valójában hány főre van szükségük” – magyarázta.