A Williams csapat rendkívül merész stratégia mellett döntött az első körös Ocon-baleset miatt beküldött biztonsági autós időszakban. Kihozta Szergej Szirotkint kerékcserére, megpróbálkozva azzal, hogy a lágy keverék esetleg kibírja a teljes versenytávot. A tempó sokáig megfelelőnek is mutatkozott, ám a hiperlággyal rajtoló középcsapatok versenyére látványos hatással volt a lassú Williams.
Szingapúrban szinte lehetetlen előzni, így a lassacskán kopó abroncsai ellenére sem tudott elmenni senki az orosz versenyző mellett, így a korai kerékcserére kényszerülők egytől egyig visszaestek (Perez, Grosjean, Magnussen, Hülkenberg). Sergio Perez egy jó fél óra elteltével nem bírta tovább cérnával és nekiment Szirotkinnak. Kétszeresen is pórul járt, mivel egy gumidefekten kívül egy áthajtásos büntetést is összeszedett, látszólag teljesen felesleges oldalirányú manővere miatt. De az orosz sem úszta meg gond nélkül.
„Óriási harc volt az egész verseny. Minden egyes pillanatban csatáznom kellett. Jó pozícióba kerültünk a verseny elején, majd egészen addig tartottuk is, amíg meg nem történt az ütközés a Force Indiával. Ez elég komoly sérülést okozott az autómon, utána pedig már sokkal inkább csak a túlélésről szólt a történet” – nyilatkozta Szergej Szirotkin.
„Ezen a pályán nagyon nehéz előzni, így olyan keményen harcoltam, amennyire csak tudtam, hogy védjem a pozíciómat. Ugyanakkor körről körre egyre nehezebbé vált a dolgom, az autó elkezdett szétesni. Részemről minden tőlem telhetőt megtettem, hogy a legjobb eredményt szállítsam” – tette hozzá a fiatal orosz.
Paddy Lowe, technikai igazgató is dicsérte pilótája teljesítményét. „Szergej fantasztikus munkát végzett, nagy nyomás alatt is remekül tartotta maga mögött az ellenfeleket. Sajnos Perezzel ütköztek, ez tönkretette a versenyét, pedig egyébként egészen jó pozícióban végezhetett volna” – fogalmazott Lowe.