A Ferrari az energiavisszanyerő-rendszerében eszelt ki egy remek trükköt, ami a jelek szerint teljesen legális, az FIA többször is, mélyrehatóan tanulmányozta annak működését az elmúlt hónapokban, de mindannyiszor arra jutottak, hogy tökéletesen megfelel a szabály betűjének.
A bajnoki címvédő istálló nehezen nyeli le a békát, hogy négy év dominancia után ezúttal lefőzték őket és többször is érdekes megjegyzéseket tesz a csapat és az összetettben éllovas pilótája, Lewis Hamilton is, arra utalva, hogy a Scuderia megoldása illegális, vagy legalábbis megkérdőjelezhető.
Maurizio Arrivabene a Sky Italiának tett nyilatkozatában azonban szintén érdekes dologra hívta fel a figyelmet. Belgiumban ugyanis feltűnt az olaszoknak, hogy a többi csapathoz képest a Mercedes hátsó szárnya jóval nagyobb szögben hajlik meg nagy sebességnél, ami egyébként valóban szabályellenes lenne.
Indul az újabb csörte? A Ferrari csapatfőnöke kiemelte, nem panaszolják be a rivális csapatot az FIA-nál, azonban szeretnék a kérdéses elemre terelni a figyelmet, hogy a szövetség maga indítson vizsgálatot a szerintük túlságosan flexibilis hátsó vezetőszárny ügyében és tisztázzák a felmerült problémákat.
„Ez az FIA dolga, nem a miénk. Mi túlságosan elfoglaltak vagyunk a sok-sok kérdés miatt, amit minden egyes versenyen feltesznek nekünk (az FIA szakemberei). De igen, észrevettük (a hátsó szárny erős meghajlását). Meglátjuk, hogy a nemzetközi szövetségnek is feltűnt-e” – nyilatkozta Maurizio Arrivabene.
A Ferrari csapatfőnökének nyilatkozata ellenére egyelőre nem indult vizsgálat a Mercedes flexibilis szárnyának ügyében. Pedig néhány nap múlva, Monzában már újra pályára gurulnak a csapatok.