DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

A Ferrari egyik titka a fejlesztett üzemanyag

Hosszú évek kemény küzdelmét követően a Ferrari utolérte, sokak szerint meg is előzte a Mercedest. A motorteljesítmény javulásáért több, mint 20%-ban a kitűnő üzemanyag a felelős.

A hibrid-turbóéra 2014-es megjelenésekor a Mercedesnek nem volt igazi ellenfele, a többi gyártó csak tisztes távolból követte a németeket. Hatalmas előnyt jelentett a partnercsapatok (Williams, Force India) számára is hosszú évekig. Tavaly már megtörni látszott a dominancia, de hajszálnyi előny még mindig maradt a Ferrarival szemben, így zsinórban a negyedik világbajnoki címet is bezsebelte a Mercedes. Idén viszont úgy tűnik, az olaszok kis mértékben már átléptek a németeken.

A Ferrari legújabb fejlesztésű erőforrásával egy időben az üzemanyag-szállító is teljesen új keverékkel jelentkezett, aminek a Shell szakembereinek számítása szerint, a motorteljesítmény-növekedés több, mint 20%-át köszönheti az elmúlt időszakban a Scuderia. 

„Ez a (belga) pálya különösen kiemeli a különbséget, mert hosszabb és sokkal inkább szükséges a motorerő. Az elmúlt három szezon során rengeteget dolgoztunk az üzemanyagon és a kenőanyagokon, a Ferrari erőforrás-teljesítményének növekedésében ötödrészt mi játszottunk szerepet” – nyilatkozta Guy Lovett, a Shell motorsport technológiai menedzsere a Motorsport.com szakoldalnak.

A Shellnek is nagy szerepe van a Ferrari javulásában


„Néhány éve meglepett minket, hogy az új, V6-os motoroknál mekkora különbséget okozhat egy javított üzemanyag, de utána már ezen az úton folytattuk. A siker egyszerre több feladat megfelelő kombinációjából adódik.”

„Rengeteg kutatómunka a hamburgi technikai központunkban, ezt nagymennyiségű modellezési és szimulációs feladatok követik, mi is teszteljük, majd Maranellóban a motor próbapadján kell bizonyítania az új termékeknek, ezután vihetjük végre a versenypályára” – tette hozzá Lovett.

A Shell egyébként nagyon komolyan veszi feladatát, a Formula-1-es projekten több, mint ötven szakember, tudós és mérnök dolgozik, az évi erre szánt idő pedig meghaladja a 21 000 munkaórát. Lovett úgy véli, a 2018-as évi frissítések sínen vannak, egyre inkább 2019-re kezdenek fókuszálni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: