DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Törölhetik a Force India pontjait, Kubica visszatérhet Monzában

Az eddig Force Indiaként ismert csapatot a nevezéssel kapcsolatos problémák övezik, tulajdonosváltása pedig már Monzában pilótakeringőt indíthat be, mely a Williamst és akár McLarent is érintheti.

Mikor a nyári szünetben megérkezett a hír, hogy a Lawrence Stroll vezette befektetőcsoport megmentette az anyagilag évek óta szenvedő Force Indiát, mindenki fellélegzett, most azonban, hogy a szezon Spában folytatódik, nem várt bonyodalom van kibontakozóban. A kacifántos jogi helyzet lényege, hogy Strollék megvásárolták a csapat gyárát és teljes felszerelését, de a csapat Formula-1-es nevezését az istálló által felhalmozott óriási adósságok körüli bonyodalmak miatt nem – erről itt írtunk részletesen.

Emiatt a Belgiumba megérkező Force India gyakorlatilag már nem Force India, hiszen a név Vijay Mallyánál maradt: a névmatricákat minden létező helyről, a kamionokról, motorhome-ról és garázsból is eltávolították a paddockban és bokszutcában. Egyelőre nem tudni, hogy a csapat milyen néven indul Spában, már ha egyáltalán rajthoz áll.

A német Auto Motor und Sport beszámolója szerint az egyik vita – szinte természetesen – a pénzdíjakról szól, melyek a Force India eddig elért eredményei alapján akkor járnának automatikusan az új tulajdonosoknak, ha a nevezést is átvették volna. A Force India jelenleg hatodik a pontversenyben: a Renault, McLaren (ők a Force India közvetlen ellenfelei) és a Williams a ma reggel összehívott találkozón megvétózták, hogy az új entitás örökölje a jogdíjat.

 



A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Force India eddig megszerzett konstruktőri pontjait törölnék, a világbajnokságba pedig csak az ezután gyűjtött egységek – egyelőre nem tudni, milyen név alatt – számítanának bele. Az így elért bajnoki helyezésnek megfelelő pénzdíj járna év végén az istállónak.

Amennyiben a Force India helyzete tisztázódik, az AMuS szerint már a jövő hétvégi Olasz Nagydíjon pilótamozgás történhet: ugyanis a lap szerint a csapat megmentésének feltétele volt, hogy Lawrence Stroll fia, Lance Stroll még idén átüljön a jelenlegi autójánál, a Williamsnél sokkal versenyképesebb gépbe. Ebben az esetben Stroll Esteban Ocont szorítaná ki, míg Grove tartalékpilótája, Robert Kubica megkapná a sokak által áhított versenylehetőséget az utolsó nyolc nagydíjon.

A német lap azt is tudja, a Williams hogyan pótolná a Strollok távozásával kieső bevételt: az orosz milliárdos, Dmitrij Mazepin csatlakozott a csapathoz, aki eddig a Force Indiához kötődött, fia, Nyikita Mazepin az istálló fejlesztőpilótája. Mazepin is az istálló lehetséges vásárlói közé tartozott, de alulmaradt a kanadaival szemben.

A változások levét Esteban Ocon is meginná, aki az egyéni vb 12. helyezettjeként veszítené el ülését. Az AMuS Szerint egy opció, hogy a McLaren már Monzától leváltja Stoffel Vandoorne-t, a francia pedig 2019-ben is a csapatban marad Carlos Sainz csapattársaként.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: