Mint tudjuk, a Formula-1-ben rettentő sokat számít, hogy milyen technikát kap a pilóta, mennyire erős technikailag az autó, amit vezethet. A hibrid-turbók 2014-es megérkezése óta kizárólag a Mercedes nyert világbajnoki címet (hármat Hamilton, egyet Rosberg), a többiek bottal üthették a német gyári istálló nyomát.
2014 végén szerződött a bikáktól a Scuderiához a rutinos, de mégis fiatal német, már négyszeres világbajnokként, de csodát eleinte ő sem tudott tenni a Mercedeshez képest látványos hátrányban levő csapattal. Tavaly már megközelítette, idén pedig szakértői vélemények szerint (Vettel vezetésével) meg is előzte az olasz istálló a nagy riválist, ám a pontversenyben mégis kényelmes előnnyel rendelkezik a nagy rivális, Lewis Hamilton.
„Sebastian szupertehetséges, az istállóval együtt fejlődött, fantasztikus teljesítményt nyújtott számtalan alkalommal. Amint megkaparintotta a vezetést, elképesztő képességgel uralta a versenyeket, fenomenális volt, ahogy kontroll alatt tartott mindent” – nyilatkozta Christian Horner, aki nemrég azt is kijelentette, hogy Vettel az istálló valaha volt legjobb pilótája.
„Egyre jobb és jobb lett minden évben, amit a csapatunknál töltött.” 2010 és 2013 között verhetetlennek bizonyult a német, de a kiábrándító, 2014-es szezont követően átnyergelt a Ferrarihoz. Horner szerint korábbi „diákjuk” versenyzőként tovább fejlődött az olaszoknál.
„Jóval teljesebb versenyzővé vált. Négy világbajnoki címmel a zsebében még mindig rendkívül fiatal volt. Néhány sikertelenebb év jellemépítőként hatott rá, a Ferrarinál komplexebb pilóta lett belőle. Nagyon jó, ha nyomás alatt kell jól teljesíteni. Ha megérzi, hogy a nyári szünet után is van esélye, rettentő nehéz lesz őt legyőzni” – tette hozzá Christian Horner.
Horner szavainak némiképp ellentmond, hogy az utóbbi két évben többször is látványos hibát követett el Vettel, amikor nyomás alá helyezték, idén a Német Nagydíjon ez legkevesebb 32 pontjába került Hamiltonnal szemben. Meglátjuk, a négyhetes szünetet követően változnak-e az erőviszonyok.