DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

A Renault-t aggasztja a Ferrari teljesítménye

Az olasz istálló motorja rendkívül nagyot lépett előre az elmúlt időszakban, és sokak szerint már a Mercedes erőforrásánál is erősebb. A Renault is aggódik a maranellóiak fejlődése láttán.

A fejlődés nem csak a gyári alakulaton látszik: a Haas és a Sauber is egyre inkább megmutatja magát a középmezőny elején, ami egyértelműen az olaszok motorerejének tudható be. Nemrég Günther Steiner is kénytelen volt megvédeni csapatát, mivel a riválisok egyre inkább támadták a Haast a jó teljesítménye miatt, mondván, hogy az autójuk egy Ferrari-másolat.

A Renault eddig sem volt a legjobbak között a motorokat tekintve, 2018-ban egyre inkább lemaradnak a Ferrari és a Mercedes mögött. Nick Chester elmondta, hogy a francia gárdánál meglepődtek az olaszok teljesítményén: „Elég nagyot léptek előre Kanada körül, és azt kell mondanom, hogy ezzel meg is leptek minket. Már év elején is elég erős motorral rendelkeztek, de most ez már kifejezetten igaz. Övéké a legjobb teljesítmény, és egy kicsit aggódunk is emiatt.”

 renault-a-ferrari-fejlodeserol-2018



A brit szakember a Renault rövidtávú terveiről is mesélt: „Szoros csatában vagyunk a többiekkel, így már eddig is nagyon sok dolgot hoztunk a leállásig. Aero-fejlesztésekkel ezután is fogunk készülni, és ez a szezon végéig kitarthat a nagy küzdelem miatt. Nagyon keményen dolgozunk, és amikor már nagyobb mértékben a 2019-es autót fejlesztjük, mindent ki fogunk próbálni, amivel gyorsítani tudjuk a jelenlegi modellt.”

Chestert az új Renault-val kapcsolatos tervekről is kérdezték: „Sok részen már most a jövő évi modellre koncentrálunk, de ez a fejlődés mértékétől függ. Innentől kezdve jön még néhány fejlesztésünk Szocsira vagy Suzukára, aztán pedig minden kisebb mértékű újítás lesz, amik a 2019-es szélcsatorna programjának találmányai lehetnek. Tudjuk, hogy egész évben tartanunk kell a fejlesztéseket.”

„Tényleg nem lehet leállnunk. Már sok dolgot kipipáltunk a terveink közül, amit a leállás utánra terveztünk. Amikor odaérünk a 15. vagy 16 futamhoz, akkor már meg is tudjuk majd vizsgálni ezeket. De onnantól kezdve a legtöbb dolog már az év végére fog érkezni. De ez nagyon tömörnek és képlékenynek tűnik, még csak pontokat tudunk belőle.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: