DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Kubica évek óta nem volt ilyen jó helyzetben

Kerek egy éve, hogy a ralibalesetéből felépült Robert Kubica először aktuális F1-es versenyautót tesztelhetett. A jubileum alkalmával a pilóta elmesélte, milyen tapasztalatokkal gazdagodott azóta.

Egyre magabiztosabban érzi magát a Formula-1 körforgásába tavaly visszatért Robert Kubica, aki legutóbb a Magyar Nagydíjat követő szezonközi teszten gazdagodott értékes tapasztalatokkal. A lengyel hét év kihagyás után először 2017 nyarán kapott gyakorlási lehetőséget a Renault-tól, s azóta egyre otthonosabban érzi magát az autóban. „Egy évvel ezelőtt először voltam itt a Renault-val, és azt kell mondjam, hogy azóta minden könnyebb lett. Akkor még sok dolog ismeretlen volt számomra, legfőképp az újgenerációs autók. Mostanra viszont magabiztosabb lettem: minden sokkal ismerősebb és könnyebb lett” – nyilatkozta a közönségkedvenc az évforduló alkalmával.

williams-teszt-hun-2018



A renault-s lehetőséget követően tavaly év végén Kubica a Williams istállójához pártolt, ahol felgyorsult vele a világ: tartalék- és fejlesztőpilótaként pályára hajthatott az év végi pirellis gumiteszten, az előszezoni barcelonai gyakorláson, egy spanyolországi és egy ausztriai szabadedzésen és a silverstone-i gumiteszten is. Az utóbbi hónapokban így jelentős tapasztalatra tett szert Kubica, amit a Magyar Nagydíj helyszínén egy teljes szerdai tesztnappal gyarapított tovább. „Kevert programot teljesítettünk, mely során egyrészt adatot gyűjtöttünk a következő évre, másrészt azt próbáltuk megérteni, 2019-re hogyan építhetnénk még jobb autót. Egy kicsit az idei specifikációval is mentünk, szóval jó érzéseim vannak” – számolt be a gyakorlásról.

A teszt során a Williams – jelentős mennyiségű flow vis folyadék mellett - egy korai specifikációjú 2019-es első szárnyat is elhelyezett az FW41-esen, amely az FIA reményei szerint több előzést tesz majd lehetővé. Kubica ennek hatékonyságáról még nem akart véleményt formálni, szerinte még „túl korai” bármit is mondani róla. „Ezt most csak az aerodinamikai szakembereink számára raktuk fel, hogy jobban megértsék, milyen hatással van az autó többi részére” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: