Két teljes napon keresztül az F2-es bajnoki címre hajtó Lando Norris nyüstölhette a McLaren MCL33-asát a Formula-1 mogyoródi kollektív tesztjén. Rögtön az első nap kapott a nyakába egy méretes záport, erről és még sok más dologról beszélt többek között nekünk is a szerda napközben tartott sajtórendezvény során.
„Az első nap igencsak trükkös volt, most először vezethettem F1-es autót esőben. Más, mint az F2-es gépek...” - jegyezte meg az angol. „De az mindig nagy előny, hogy egy F1-es autónak sokkal nagyobb a teljesítménye és a leszorítóereje, így pedig néhány pillanattal korábban lehet a gázra lépni. Ez sokat segít abban, hogy szélesebb íveket válasszak és ne kelljen annyira behúzódnom.”
Az egyértelmű, hogy tavalyhoz képest melyik a jobb autó, a két tesztidőszak összehasonlítása mégsem olyan egyszerű Norrisnak. „Egész egyszerűen több az erő most, szóval nyilván az idei autó sokkal jobb. Viszont a tavalyi tesztem emlékezetesebb volt, hiszen akkor ültem először F1-es autóba. Idén már sokkal inkább a tesztelésről, mint a szórakozásról szólt a mostani gyakorlás.”
Norris nem akarta kiemelni ezt az alkalmat. „Ugyanolyan fontos ez is, mint a téli barcelonai teszt, vagy éppen a tavalyi hungaroringi alkalom. Ez is csak egy újabb alkalom, hogy fejlődni és tanulni tudjak, illetve hogy megmutassam, mit tudok. Minden ilyen lehetőségnek szerepe van abban, hogy vezetek majd a későbbiekben. Minden, amit csinálsz, legyen szó akár szimulátorozásról, hozzátesz valamit a tudásodhoz, ráadásul mind-mind teljesen más dolgokat fejleszt.”
Ilyenkor nem elsősorban a tempóról szól minden - Norrisnál sem ez volt a helyzet. „Persze azért nyilván jó, hogy hamar fel tudtam venni egy jó tempót és nem ment el a teljes reggel azzal, hogy hibákat korrigáljunk, de a legfontosabb ilyenkor a kiegyensúlyozottság és a csapatnak adott visszajelzések.”
Norris vagy nem akart, vagy a legőszintébben nem tudott mit válaszolni a jövőjét firtató kérdésekre a McLaren hospitality-épületében. „Nem igazán tudom, mi lesz jövőre, sőt, senki nem igazán tudja, tekintve, hogy milyen helyzetben vagyunk. Nem tudni például, Fernando mihez kezd 2019-ben. Mindenesetre az a valószínűbb forgatókönyv, hogy jövőre még első szabadedzéseken vezetek majd, hogy minél többször ülhessek autóba, aztán 2020-ra már valószínűleg jobb helyzet alakulhat ki ebben a kérdésben. Az nem igazán reális, hogy másik csapatnál versenyezzek jövőre, aztán visszatérjek ide. De nem én döntök, így jelenleg csak a Formula-2-re kell koncentrálnom.”