Bár a harmadik szabadedzést még gyakorlatilag elmosta az eső Hockenheimben, az időmérőre teljesen felszáradt a pálya. A teljes mezőny az ultralágy gumikon hajtott pályára a Q1-ben, amelyben a pénteki edzéseken egy körön még nem remeklő Ferrarik zártak az élen Kimi Raikkönen, Sebastian Vettel sorrendben. Persze ebben az etapban az volt az elsődleges cél, hogy a pilóták elkerüljék az utolsó öt pozíciót – ez végül Esteban Oconnak, Pierre Gaslynak, Brendon Hartley-nak, Lance Strollnak és Stoffel Vandoorne-nak nem sikerült, így ők búcsúztak a további küzdelmektől.
Az igazi dráma azonban Lewis Hamiltonnal történt: a brit Mercedesében négyes fokozatban ragadt a váltó, így kénytelen volt kiszállni, majd félretolni az autóját a szemlátomást csalódott és fáradt címvédő. Mint a visszajátszásokból és a csapatrádiós üzenetből kiderült: a négyszeres világbajnok elvétette az első kanyar kijáratát, a huplis rázóköves felületen pedig akkorát pattogott az autó, hogy elment a hidraulikai nyomás az autójában, így az erőforrás megóvása érdekében kellett leállítani a gépet.
Miután Hamilton így a Q2-ben már nem tudott részt venni, ez a 14. rajthelyet jelentette számára – belekalkulálva már Daniel Ricciardo rajtrács végére sorolását is. És ha már Red Bull: Max Verstappen a lágy gumikon próbálta meg kvalifikálni magát a döntő fázisba, hogy a tartósabb keveréken rajtolhasson vasárnap, viszont csak a kilencedik időt autózta a holland. Az edzést aztán piros zászlóval félbe is kellett szakítani, miután Marcus Ericsson kipördült, a svéd pedig rengeteg sódert hordott fel az aszfaltra.
Hét perc volt még hátra az újraindítást követően, és Hamilton, valamint az ekkor már a büntetése miatt autóba sem ülő Ricciardo mellett még három versenyzőnek kellett kiesnie. Végül Fernando Alonso, Szergej Szirotkin és Ericsson nem tudta beverekedni magát a Q3-ba, miközben az élen Valtteri Bottas végzett a végül mégis ultralágyra váltó Verstappen és a Ferrari duója előtt.
Az első Q3-as körök után Vettel vezetett Bottas és Raikkönen előtt, megelőzve Verstappent és a két Haas-Ferrarit. A fináléban aztán Bottas elképesztő utolsó szektort rakott össze, a német világbajnoki éllovasnak azonban még volt erre válasza, így a négyszeres világbajnok kéttizedes fórral húzta be a rajtelsőséget a Német Nagydíjra. A második sorba Raikkönen és Verstappen állhat vasárnap, míg a harmadikba Kevin Magnussen, Romain Grosjean sorrendben a Haasok. Nico Hülkenberg és Carlos Sainz sajátította ki a negyedik sort, a top10-et pedig az újfent Q3-ba jutó Charles Leclerc, valamint Sergio Perez tette teljessé.
A Német GP kvalifikációjáról készült élő szöveges tudósításunk ide kattintva lapozható vissza.
Az időmérő edzés végeredménye:
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m11.212s | - |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m11.416s | 0.204s |
3. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m11.547s | 0.335s |
4. | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m11.822s | 0.610s |
5. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m12.200s | 0.988s |
6. | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m12.544s | 1.332s |
7. | Nico Hulkenberg | Renault | 1m12.560s | 1.348s |
8. | Carlos Sainz | Renault | 1m12.692s | 1.480s |
9. | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1m12.717s | 1.505s |
10. | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m12.774s | 1.562s |
11. | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1m13.657s | |
12. | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 1m13.702s | |
13. | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m13.736s | |
14. | Lewis Hamilton | Mercedes | - | |
15. | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m13.720s | |
16. | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1m13.749s | |
17. | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1m14.045s | |
18. | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1m14.206s | |
19. | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1m14.401s | |
20. | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | - |