DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Vettel-pole és Hamilton-dráma a német időmérőn

A Ferrari német pilótája két tizeddel győzte le Valtteri Bottast, aki Lewis Hamilton korai búcsúja után egyedüliként próbálta megmenteni a Mercedes becsületét. A címvédő csak a 14. helyről rajtolhat.

Bár a harmadik szabadedzést még gyakorlatilag elmosta az eső Hockenheimben, az időmérőre teljesen felszáradt a pálya. A teljes mezőny az ultralágy gumikon hajtott pályára a Q1-ben, amelyben a pénteki edzéseken egy körön még nem remeklő Ferrarik zártak az élen Kimi Raikkönen, Sebastian Vettel sorrendben. Persze ebben az etapban az volt az elsődleges cél, hogy a pilóták elkerüljék az utolsó öt pozíciót – ez végül Esteban Oconnak, Pierre Gaslynak, Brendon Hartley-nak, Lance Strollnak és Stoffel Vandoorne-nak nem sikerült, így ők búcsúztak a további küzdelmektől.

Az igazi dráma azonban Lewis Hamiltonnal történt: a brit Mercedesében négyes fokozatban ragadt a váltó, így kénytelen volt kiszállni, majd félretolni az autóját a szemlátomást csalódott és fáradt címvédő. Mint a visszajátszásokból és a csapatrádiós üzenetből kiderült: a négyszeres világbajnok elvétette az első kanyar kijáratát, a huplis rázóköves felületen pedig akkorát pattogott az autó, hogy elment a hidraulikai nyomás az autójában, így az erőforrás megóvása érdekében kellett leállítani a gépet.

Miután Hamilton így a Q2-ben már nem tudott részt venni, ez a 14. rajthelyet jelentette számára – belekalkulálva már Daniel Ricciardo rajtrács végére sorolását is. És ha már Red Bull: Max Verstappen a lágy gumikon próbálta meg kvalifikálni magát a döntő fázisba, hogy a tartósabb keveréken rajtolhasson vasárnap, viszont csak a kilencedik időt autózta a holland. Az edzést aztán piros zászlóval félbe is kellett szakítani, miután Marcus Ericsson kipördült, a svéd pedig rengeteg sódert hordott fel az aszfaltra.

Hét perc volt még hátra az újraindítást követően, és Hamilton, valamint az ekkor már a büntetése miatt autóba sem ülő Ricciardo mellett még három versenyzőnek kellett kiesnie. Végül Fernando Alonso, Szergej Szirotkin és Ericsson nem tudta beverekedni magát a Q3-ba, miközben az élen Valtteri Bottas végzett a végül mégis ultralágyra váltó Verstappen és a Ferrari duója előtt.

Az első Q3-as körök után Vettel vezetett Bottas és Raikkönen előtt, megelőzve Verstappent és a két Haas-Ferrarit. A fináléban aztán Bottas elképesztő utolsó szektort rakott össze, a német világbajnoki éllovasnak azonban még volt erre válasza, így a négyszeres világbajnok kéttizedes fórral húzta be a rajtelsőséget a Német Nagydíjra. A második sorba Raikkönen és Verstappen állhat vasárnap, míg a harmadikba Kevin Magnussen, Romain Grosjean sorrendben a Haasok. Nico Hülkenberg és Carlos Sainz sajátította ki a negyedik sort, a top10-et pedig az újfent Q3-ba jutó Charles Leclerc, valamint Sergio Perez tette teljessé.

A Német GP kvalifikációjáról készült élő szöveges tudósításunk ide kattintva lapozható vissza.

Az időmérő edzés végeredménye:

1. Sebastian Vettel Ferrari 1m11.212s -
2. Valtteri Bottas Mercedes 1m11.416s 0.204s
3. Kimi Raikkonen Ferrari 1m11.547s 0.335s
4. Max Verstappen Red Bull/Renault 1m11.822s 0.610s
5. Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1m12.200s 0.988s
6. Romain Grosjean Haas/Ferrari 1m12.544s 1.332s
7. Nico Hulkenberg Renault 1m12.560s 1.348s
8. Carlos Sainz Renault 1m12.692s 1.480s
9. Charles Leclerc Sauber/Ferrari 1m12.717s 1.505s
10. Sergio Perez Force India/Mercedes 1m12.774s 1.562s
11. Fernando Alonso McLaren/Renault 1m13.657s  
12. Sergey Sirotkin Williams/Mercedes 1m13.702s  
13. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m13.736s  
14. Lewis Hamilton Mercedes -  
15. Esteban Ocon Force India/Mercedes 1m13.720s  
16. Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 1m13.749s  
17. Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 1m14.045s  
18. Lance Stroll Williams/Mercedes 1m14.206s  
19. Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 1m14.401s  
20. Daniel Ricciardo Red Bull/Renault -  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: