Nagy, nemzeti sikert könyvelhettek el a francia pilóták múlt vasárnap, története során ugyanis másodszor is világbajnok lett a francia nemzeti tizenegy az oroszországi labdarúgó-világbajnokságon. A Toro Rosso francia pilótája úgy gondolja, ez is segíteni fog számára, hogy május óta először újra pontot szerezzen, utoljára ugyanis Monacóban zárt az első tízben.
Valójában Silverstone-ban tizedikként intették le a fiatal tehetséget, de a Sergio Perezzel szembeni túlzott keménység miatt megbüntették és utólag visszasorolták a 13. helyre, így ugrott a szerzett pont. Érdekes, hogy sokkal gyorsabbnak tartják a Honda-motort a Kanadai Nagydíjon bemutatott fejlesztett verziójával, mégsem sikerült azóta pontot szereznie a faenzai gárdának.
„Jó volt végre egy nagyot pihenni. Hazamentem, Rouenbe, a barátaimmal pedig egy barbecue parti keretén belül megnéztük a labdarúgó világbajnoki döntőt. Nagyon átéltem azokat a perceket, rettentően izgultam. Olyan volt, mintha én is játszottam volna, de legalábbis egy F1-es versenyen a rajt pillanatait éltem volna át” – emlékezett vissza Pierre Gasly.
„Leírhatatlanul boldoggá tett, hogy megvan a második csillag is a mezünkön! Be is mentünk utána a városba, hogy a többi francia rajongóval együtt ünnepeljünk. Mindenki énekelt és élvezte a pillanatot. Életemben először láttam ennyi embert a városban, mintha a lakosság száma hirtelen megkétszereződött volna.”
„Háromheti távollét után remek volt egy hétvégét újra a barátaimmal és a családommal tölteni. Elegendő időm volt feltöltődni, mielőtt újra nekivágunk zsinórban két versenyhétvégének. Hockenheim nem új pálya számomra, a Renault-sorozatban itt futottam első futamomat, amikor is a második helyre kvalifikáltam magam Stoffel Vandoorne mögött.”
„Utoljára 2016-ban, egy GP2-es versenyen indultam ezen a pályán. Jó futamot teljesítettem, de az egyenesben egyszer csak beindult a tűzoltó készülékem, a cockpit pedig megtelt füsttel. Így biztonsági okokból diszkvalifikáltak, pedig előtte kifejezetten jól haladtam. A pálya amúgy nagyon technikás, jó érzés rajta menni. Igaz, nagyon szeretném megnézni a régi részt is, a hosszú egyeneseivel és a sikánjaival, amikor kicsi voltam, nagy hatással volt rám az a szakasz” – utalt az átépítéssel jelentősen lerövidített pályaszakaszra Gasly.
Kérdés, hogy mennyire nő fel a feladathoz a Honda, amelynek a Red Bull megengedte, hogy szabadon kísérletezzen (akár büntetések árán is), hogy további motorerőt találjon. Igaz, a Red Bull azóta igyekszik cáfolni, hogy kísérleti nyúlnak ajánlotta volna fel fiókcsapatát.