A V6-os hibrid motorszabályok bevezetése óta általános igazságként kezelték, hogy a Mercedes messze a legjobb motor. A német erőforrás egykor óriási előnye azonban 2016 után fokozatosan csökkent, jelenleg pedig eljutottunk arra a szintre, hogy a kívülálló – Renault-motort használó – Red Bull is úgy véli, a Ferrari átlépte a Mercedest.
„Úgy vélem, már ez a motor jelenti a viszonyítási alapot, ami látható a szintén sokat javuló Haas és Sauber teljesítményén” – idézi a racer.com Christian Horner csapatfőnököt. „Mint mindig, a vasárnapi versenytempónk jobb. Látható, hogy ők (a Ferrari) mikor kapcsolják be a kvalifikációs fokozatukat. A biztonsági autót követő újraindításnál Kimi ellen bekapcsoltuk a kvalifikációs módot, és így is látni lehetett a különbséget.”
Horner kiemelt néhány pillanatot a Brit Nagydíjról, melyek mutatják, mennyire másként működik a motor terén erős Ferrari, valamint a hatékony aerodinamikára támaszkodó Red Bull: „Ez a motorerőtől függ. Látni lehetett, hogy Maxnak mennyit kellett dolgoznia, hogy Kimit maga mögött tartsa. Aztán a végsebességük az újraindítás után őrületes volt. Maxnak újra a 7-es kanyar külső ívén kellett támadnia, hogy visszavegye a pozíciót. Ez remek manőver volt tőle.”
„Ha megnézzük a hátsó szárnyakat, mi Spához hasonlítható mértékű leszorítóerőt használtunk. Ehhez képest a többiek… Úgy vélem, kvalifikáción minden egyes kanyarban gyorsabbak voltunk Sebastiannál (Vettel), de az egyenesekben rengeteg időt veszítünk” – tért ki Horner az RB14 aerodinamikai hatékonyságára. Szavaiból leszűrhető, hogy ő is a Red Bullét tartja a mezőny legütőképesebb karosszériájának, hasonlóan Max Verstappenhez, aki magabiztosan úgy nyilatkozott, a csapat világverő lenne, ha a Mercedes vagy Ferrari motorja dolgozna benne.