A hibrid éra kezdete óta a Red Bull gyengesége a Renault-motor, amely 2014 óta sem tudta utolérni sem a Mercedes, sem a Ferrari erőforrásának szintjét. A jó eredményeket – 2018-ban három futamgyőzelem – a kiváló hatékonyságú karosszériának köszönhetik, amely kompenzálja a motorkülönbséget.
„Véleményem szerint mindenki közül a miénk a legerősebb karosszéria” – jelentette ki Max Verstappen, a csapat 20 éves pilótája a De Telegraaf lapnak. „Ha Mercedes- vagy Ferrari-motorunk lenne, a többiek soha többet nem látnának minket. Így viszont túl kicsi a sebességünk az egyenesekben, ami valódi problémát jelent. Mióta a Ferrari és Mercedes megkapták a motorfejlesztésüket, a lemaradás jelentősen megnőtt.”
Különösen szembetűnő volt ez a gyors silverstone-i pályán, ahol Verstappen szerint annyira lassúak voltak, „mintha két különböző bajnokság lenne”. A jövő hétvégi Német Nagydíjra sem jósol szebb reményeket: „Nyolc kanyar van, köztük pedig egy halom egyenes. Persze sosem tudni, incidenseknek és biztonsági autóknak köszönhetően jó eredményt is érhetünk el. De nem lesz könnyű.”
A három élcsapat közül a Red Bull teljesítménye leginkább pályaspecifikus, a kanyarokkal teletűzdelt, nagy leszorítóerőt, de kevés motorerőt igénylő helyszíneken várható, hogy Verstappenék erőből győzelemért harcolhatnak:
„Azt követően szerintem valóban versenyben tudunk lenni Magyarországon, Szingapúrban és Mexikóban. Átlagban hat-hét tizedmásodpercet veszítünk a motor miatt, és talán négy tizedet tudunk kompenzálni máshol. Tehát igen, látok lehetőségeket” – mondta a holland pilóta.