Az idősebbek még bőven emlékezhetnek arra a több, mint negyven évig, egészen 2002-ig fennálló pontozási rendszerre, amelyben csak az első hat helyezett kapott pontot a Formula-1 éppen aktuális versenyének végén. Aztán jött 2003-ban az, amikor már nyolcan gazdagodtak valamivel leintéskor, 2010 óta pedig már tízen kapnak pontot.
Ezt reformálná meg a száguldó cirkusz új tulajdonosi köre, a Liberty Media, ezzel kapcsolatban két fő ötlet merült fel: az egyik szerint mindenki pontot kaphatna, a másik, afféle köztes megoldásban 15-re bővülne a kör.
Egy német portál a hétvégi brit futam idején Fernando Alonsót kérdezte, aki mindhárom, fent említett pontrendszerben versenyzett az F1-ben, szerinte nem lenne jó ötlet a változás.
„Megvannak a fő csapatok és versenyzőik, mögöttük pedig már egy kiváló eredmény, ha szerzel két pontot” - gondolkozik el a spanyol. „Emlékszem, szinte csodaszámba ment, amikor Jules Bianchi pontot tudott szerezni, és ez egy nagyszerű pillanat volt a sportnak. Persze elfogadom, ha változik a rendszer, de inkább maradjon meg az exkluzivitás.”
A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner a köztes megoldást el tudná fogadni. „Azzal semmi nem változna, ha 10 helyett 15 versenyző kapna pontot, a győztes kaphatna ötvenet vagy akár százat is. Azt viszont én sem akarom, hogy mindenki pontot kapjon. Kell, hogy legyen valamilyen léc, amit át kell ugrani ahhoz, hogy valaki pontot tudjon szerezni, ehhez pedig szerintem legfeljebb 15 embernek kellene pontot kapnia.” - érvelt az olasz.