A V6-os hibrid éra 2014-es kezdete óta nyilvánvaló erőfölényben volt a Mercedes a többiekkel szemben, azonban úgy tűnik, mostanra kezdenek eltűnni a különbségek, és utolérték őket a többiek. Gyakorlatilag esélytelen volt a többi gyártó az elmúlt években, hiszen a Mercedes négy konstruktőri, illetve Hamilton és Rosberg révén négy egyéni világbajnoki címet húzott be az elmúlt négy évben.
2017-ben már megszorongatta őket kissé a Ferrari, de a vége, mondhatni sima lett, mind Hamilton, mind pedig a Mercedes számára. Az olaszok idén azonban már egyértelmű kihívói az Ezüst Nyilaknak, sőt, Nico Rosberg szerint már be is előzte volt csapatát a Scuderia. A Ferrari teljesítménynövekedését az is egyértelműen alátámasztja, hogy mennyire jól szerepel idén a Haas és a Sauber istállója is. Az Osztrák Nagydíjon mind a hat Ferrari-motoros autó pontot szerzett.
A Crash.net részére adott interjúban Horner elmondta, hogyan látja a kialakult helyzetet: „Azt hiszem, most már ők [a Ferrari] jelentik a mércét. A Haas és a Sauber is óriásit lépett előre. Látható, hogy már nincs akkora különbség a motorok között, nagy a fejlesztési verseny. Nekünk persze nehéz hétvégénk volt, miután nagyjából 7%-os az időhátrányunk a többiekhez viszonyítva. A számok sajnos nem hazudnak. Van egy elég komoly hátrányunk, amit a Honda mellett remélhetőleg le fogunk tudni dolgozni.”
„A versenyzőink kiszolgáltatottak voltak. Kimi sokkal gyorsabb volt, mint Max. Hibázott az egyes kanyarban, de a harmadikban már megint ott volt a nyakán. Daniel pedig még frissebb, lágyabb gumikon, nyitott DRS-sel is lassabb volt, mint Valtteri.”