Több szempontból is érdemes volt figyelni a Brit Nagydíj első szabadedzését. A szezon során először bocsátotta a mezőny rendelkezésére a Pirelli a kemény abroncsot, melyet a közepes és lágy keverékekkel együtt hozott el a gumikat strapáló Silverstone-ba. A tréning kezdetén több autóra felkerült a „jégkék” színezésű gumi, de a legtöbben csak installációs kört teljesítettek vele, egyedül Daniel Ricciardo tett meg hosszabb etapot – nem számítunk arra, hogy a hétvégén sokat látjuk még ezt a keveréket.
A Brit Nagydíj másik különlegessége, hogy először jelöltek ki DRS-zónát kanyarokban. A harmadik előzési szakaszt a rövid célegyenesben jelölték ki, de úgy, hogy az állítható hátsó szárny nyitva maradhat az 1-es és 2-es kanyarokban is. A versenyzők hamar ráéreztek, mi hozható ki ebből az engedményből. Az aerodinamikailag hatékony Red Bull bizonyult az egyetlennek, amely végig nyitott DRS-sel át tudott száguldani az első kanyaron. A többiekre jellemző volt, hogy a DRS-t becsukták a kanyar előtt – gázelvétel nélkül –, majd miután az autó betapadt, újra kinyitották.
Az edzés első felében a Red Bull Max Verstappennel (1:29,469), a Ferrari Sebastian Vettellel (1:29,244), valamint Lewis Hamilton (1:28,908) is szerepeltek az eredménylista élén, mindannyian közepes abronccsal. Hamilton vezetett Vettel és Verstappen előtt, mikor a pálya féltávnál időszakosan elcsendesedett, a csapatok pedig leadták az első szett abroncsot a gumiszállítónak.
A tréning második félidejében felkerült a lágy gumi a Mercedesekre, az új motort kapó Valtteri Bottas pedig rögtön súlyos tizedeket faragott a legjobb köridőből, és 1:28,143-mal ugrott az élre. A finn volt az első, aki 1:28 alá tudott férkőzni, 1:27,854-es körrel. Csapattársa, Hamilton túlszárnyalta ezt az időt, 1:27,487-tel ő végzett az első helyen, a Mercedes egy-kettes eredménnyel nyitotta a Brit Nagydíjat.
A legjobb időtől fél másodperccel maradt le ugyancsak lágy abroncson Vettel a harmadik helyen, akit sormintában Daniel Ricciardo, Kimi Raikkönen, majd Max Verstappen követett. A holland az utolsó percekben állt félre az RB14-gyel a célegyenesben, mikor a csapat arra kérte, húzódjon le, és ne váltson sebességet. Virtuális biztonsági autó hatálya alatt tolták ki a Red Bullt a pályáról.
Nem a Verstappen miatt elrendelt VSC volt az egyetlen: az utolsó félórában Romain Grosjean balesetet szenvedett. A francia az 1-es kanyarban csúszott ki, és törte össze Haasát a gumifalnak csapódva. Mint kiderült, a ludas a DRS-használat volt: a pilóta egy bukkanóra hajtott, ezért nem tudta időben megnyomni a hátsó szárnyat záró gombot, nyitott DRS-sel pedig azonnal elvesztette az irányítást. A francia versenyző legjobb köre így is 7. pozíciót ért a nagyok mögött, valamint a két Force India és Lance Stroll előtt.
Fernando Alonsónak Kevin Magnussennel támadt nézeteltérése az első fél órában, a spanyol elmondása szerint ellenfele kétszer is neki akart menni. Alonso többször járt a pályán egy-két kör erejéig, de mért időeredménye egészen az utolsó negyedóráig nem volt. Végül a 15. helyen zárta az edzést.
A szabadedzés eseményei részletesen élő közvetítésünkben találhatók meg.
Az 1. szabadedzés végeredménye:
Versenyző | Autó | Köridő | Hátrány | Körök | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:27.487 | - | 24 |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:27.854 | 0.367 | 27 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:27.998 | 0.511 | 22 |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1:28.144 | 0.657 | 30 |
5. | Kimi Raikkönen | Ferrari | 1:28.218 | 0.731 | 24 |
6. | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1:28.325 | 0.838 | 24 |
7. | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1:29.352 | 1.865 | 12 |
8. | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1:29.812 | 2.325 | 23 |
9. | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1:29.815 | 2.328 | 24 |
10. | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1:29.878 | 2.391 | 25 |
11. | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1:29.942 | 2.455 | 25 |
12. | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1:30.004 | 2.517 | 31 |
13. | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1:30.027 | 2.540 | 27 |
14. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1:30.065 | 2.578 | 20 |
15. | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1:30.322 | 2.835 | 19 |
16. | Carlos Sainz | Renault | 1:30.358 | 2.871 | 22 |
17. | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1:30.416 | 2.929 | 25 |
18. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:30.701 | 3.214 | 18 |
19. | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1:30.749 | 3.262 | 31 |
20. | Szergej Szirotkin | Williams/Mercedes | 1:31.017 | 3.530 | 22 |