Nico Hülkenberg versenyének igen hamar vetett véget turbófeltöltőjének meghibásodása Spielbergben, az egység ugyanis látványos füstöléssel és lángolással adta meg magát. A motort ugyan fejlesztette Kanadára a francia gyártó, a turbóhoz azonban eddig nem nyúltak.
Ugyanaz a specifikáció dolgozott Daniel Ricciardo Red Bulljában is Kínában, amikor hasonlóan látványos füstöléssel megadta magát, mint ami most a német pilóta autójában szállt el. A Mercedes mellett, a jelek szerint a Renault is gyorsan lépett a fellépő problémák kijavítására és Silverstone-ban már egy újratervezett verzióval jelentkeznek.
„Ami Hülkenberg problémáját okozta, a turbónknak még a régi variánsa volt, a belsőégésű motort frissítettük Kanadában, de a turbót nem. Eleve Silverstone-ban akartuk bevetni az új verziót, most ez meg is fog történni, Ausztriában még nem állt rendelkezésre” – ismerte el a Renault ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul.
„Tudtuk, hogy rizikót vállalunk vele, azok után, ami Daniel autójával történt Sanghajban. Ugyanakkor a Kínai Nagydíj hétvégéje óta ez volt az egyetlen probléma ezzel a komponenssel. Nico turbója teljesen tönkrement, de a motor és a többi egység tökéletesen rendben van.”
Bár Hülkenberg már idei harmadik turbófeltöltőjét kapja, a Renault-főnök mégis úgy véli, az istálló egyelőre tartja az ütemtervet. „Eleve négy erőforrással terveztük az évet, hogy jobban fejleszthessünk szezon közben. A C-specifikációjú motort is bevetjük ősszel. A megbízhatóságon még dolgoznunk kell, mert az ilyen szituációk (mint Hülkenbergé) nem elfogadhatók” – tekintett előre Abiteboul.