Az elmúlt versenyhétvégék során a tempót tekintve ismét előnybe került a Ferrarihoz képest a Mercedes, a világbajnok istálló az új aerodinamikai csomag mellé bemutatta az erősebb motort is, ez pedig egyértelmű fölényt eredményezett a riválishoz képest. Sokat azonban a Scuderia válasza sem késik, Silverstone-ban érkezik az új padlólemez.
Ennek fő célja, hogy a gyors kanarokban javítsa az autó tapadását, stabilitását, mert az adatokból egyértelműen látják (és Sebastian Vettel is erről beszélt Ausztriában), hogy itt vannak hátrányban, ráadásul Silverstone-ban egyébként is ennek van leginkább jelentősége. Más kérdés, hogy a Pirelli ide ismét a vékonyabb, más szerkezetű abroncsokat hozza, amelyek eddig sokkal jobban feküdtek a Mercedesnek, ugyanakkor azzal is érdemes számolni, hogy a korábbiakhoz képest melegebb idő várható most a brit futamon, ami inkább a Ferrari malmára hajthatja a vizet...
"Tavaly Kiminek és Sebastiannak is defektje volt itt, majd idén bemutatták ezeket az új szerkezetű gumikat, amelyek viszont nagyon feküdtek a Mercedesnek" - beszélt a helyzetről a harmadik élcsapat vezére, Christian Horner. "Barcelonában és Franciaországban is nyertek, amikor ezek a gumik voltak használhatban, láthatjuk, hogy Toto Wolff miért kampányol azért, hogy ezeket kelljen használni mindenhol. Szerintem a Mercedes erős lesz Silverstone-ban, viszont a melegebb időre nagyon érzékenyek tudnak lenni ezek az abroncsok."
"Silverstone valamilyen szempontból mindig extrém - hol extrém hideg, hol extrém esős, hol extrém szeles, idén talán extrém meleg lesz?" - zárta gondolatait Hornert.