DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

A felfüggesztés hibája miatt kellett váltót cserélni Leclercnél

Charles Leclerc autója még a harmadik szabadedzésen adta meg magát. A Saubernél előbb a felfüggesztés mondta fel a szolgálatot, ez pedig további járulékos veszteségként magával hozott egy váltócserét is.

Charles Leclerc az utóbbi hetekben egészen kiváló formában volt, és úgy nézett ki, ez a tendencia az Osztrák Nagydíjon is folytatódhat, még akkor is, ha adott esetben nem is jut be a Q3-ba.

A szabadedzések így is alakultak, a Sauber versenyzője folyamatosan ott volt a top 10 környékén, általában azon belül. A harmadik gyakorláson aztán egyszer csak azt figyelhettük, hogy Leclerc kénytelen félrehúzódni, többek között elég betegen szóló motorja miatt is.

A monacói azt gyanítja, hogy a hátsó felfüggesztés törése tette tönkre a váltót, és emiatt kapott öthelyes rajtbüntetést, de pontosabbat nem tudott mondani.

„Nem igazán tudjuk (hogy mi történt). Meg kell vizsgálnunk, nem teljesen értjük. Valami eltörte a felfüggesztést, eltört az egyik hátsó háromszög, emiatt pedig a váltó is tönkrement.”

00118011_208



A váltócsere miatt Leclerc hiába került megint közel a Q3-hoz és lett 13., a versenynek csak tizennyolcadikként vághat neki. „Kell majd némi kockázatot vállalnom a rajtnál, remélhetőleg jól sikerül az és az első köröm is. Célnak még mindig cél, de most már sokkal optimistább cél az, hogy pontot szerezzünk, innen nagyon nehéz lesz.”

Leclerc csapattársa, Marcus Ericsson elől indulhat, aki nem tudta megmagyarázni, hová tűnt jó szabadedzéseken mutatott tempója. „Egész hétvégén erősnek, jónak néztünk ki, aztán az időmérőn viszont már nem tudtunk úgy előrelépni, ahogy az a többieknek ment. Nem tudjuk, mi ennek az oka. Rá kell jönnünk, a többiek mért tudtak fejlődni, mi pedig miért nem.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: