Nem nevezték néven, de a sajtó szerint az energiaitalos istálló vezetéséből szivárogtatták ki, hogy akár már kedden, hivatalosan bejelenthetik, hogy a Red Bull szakít korábbi motorszállítójával, a Renault-val tizenkét év közös munka után, a jövő évtől a japán erőforrások mellett teszi le voksát.
A Kanadai Nagydíj hétvégéjét szánták arra a bikák, hogy a legmélyebb elemzéseknek vetik alá a Honda és a Renault motorjait. Ezt könnyedén megtehették, mivel a fiókcsapat már a téli tesztek óta az eddigi években csak bukdácsoló japán gyártóval áll szerződésben, így az összehasonlítás nem igényelt bonyolult munkát.
A hosszú analizálás eredményeképpen pedig arra jutottak, hogy a Hondával nagyobb esély van a gyors felzárkózásra a Mercedes-Ferrari kettőshöz, mint a Renault-val, amellyel ugyan az elmúlt években nyertek tíz futamot, de a megbízhatóság és a teljesítmény változatlanul elmarad a két jelenlegi legjobb gyártótól, miközben a Honda láthatóan fejlődési pályára állt.
A Motorsport.com szakoldal hétfő este szerezte értesüléseit „a Red Bull egyik vezető személyiségétől”. Több, mint egy évtizednyi együttműködésnek lesz vége ezzel a döntéssel, a Renault-nak a jelek szerint a gyári istálló és a McLaren marad meg partnernek, a Honda pedig a Toro Rosso és a Red Bull partnere lesz, mint gyári istállók.
Úgy fest, bejött a bő egy héttel ezelőtti jóslat, amikor a speedweek.com szakoldal, szintén a bikáktól származó, belső információkra hivatkozva azt írta, hogy a Red Bull a Hondával szerződik 2019-ben, sőt, Daniel Ricciardo szerződését is meghosszabbítja. Érdemes lesz figyelni, ha megtörténik a váltás, meddig jut a következő években a Red Bull a Honda motorjaival.