Az elmúlt évtizedek meghatározó istállója volt a McLaren. Emerson Fittipaldi ’70-es évekbeli sikereit kis szünet után a Niki Lauda-Alain Prost fémjelezte Porsche-korszak követte, majd hosszú évek uralma jött McLaren-Hondaként. A Mercedes erőforrással is a csúcsra értek és 1998 és 2012 között többé-kevésbé minden évben komoly tényezőnek számítottak.
2013 óta valami megtört, az istálló a 2012-es idényzáró óta nem nyert versenyt, de dobogóra is mindössze csak egyszer sikerült állni, több, mint négy évvel ezelőtt, Ausztráliában. A három évnyi hondázás teljes melléfogás volt, de egyelőre a Renault-motorok sem hozták meg a megváltást.
Zak Brown vezérigazgató így még aktívabban kezdett körbenézni, hogy milyen sorozatokban vehetne (újra) részt a McLaren. Az IndyCar a híresztelések szerint már biztosnak tűnik, csak a belépés pontos időpontja és körülményei kérdésesek, de a WEC-széria is képben van. Egyre erősödik az a híresztelés is, hogy Fernando Alonso továbbra is marad a McLaren kötelékében, ám már az IndyCarban.
Nem lesz ez egyszerre túl nagy falat? Zak Brown úgy véli, nem lesz hatással az F1-es projektre a többi sorozat. „Először is, elsődleges prioritásunk a Formula-1. Bármelyik másik szériába belépünk, elsődleges kritérium, hogy semmilyen formában nem akadályozhatja a Formula-1-es programunkat. De csak olyan helyre szállunk be, ahol biztosak lehetünk, hogy versenyképesek leszünk” – nyilatkozta a vezérigazgató.
„Az IndyCar egy hatalmas, észak-amerikai piacot hoz magával. A WEC és Le Mans szintén ugyanez. Üzleti szempontból rendkívül előnyös lehet, ha egy istálló több helyen is jelen van, bővül a piac, ráadásul a WEC új szabályai tetszetősek számomra. Ne feledjük, hogy 2021-től érkezik a költségvetési sapka, de ha több helyen is jelen vagyunk, akkor ez nálunk nem jár majd elbocsátásokkal. Sőt, a mások által elbocsátott szakembereket is foglalkoztatni tudjuk, ahogy arról már korábban említést tettem” – tette hozzá Brown.