Az utóbbi hetekben Fernando Alonso jövőjén kívül Brendon Hartley sorsa is állandó beszédtéma a paddockban és a sajtóban is. Míg a spanyolról egyre inkább az a hír járja, hogy visszavonul a Formula-1-ből és más versenyágba (leginkább az IndyCart rebesgetik, ahol tárt karokkal várnák) szerződik.
Bár Monte-Carlo előtt Hartley nagy csodálkozással fogadta, hogy állítólag inog versenyzői ülése a Toro Rossónál, év eleje óta látható, hogy Pierre Gasly alaposan elpáholja őt az időmérő edzéseken és a versenytempó tekintetében is.
Amikor a Red Bull főtanácsadóját, Helmut Markót megkérdezték az új-zélandi gyengélkedéséről, némileg kitérő választ adott a menesztését firtató pletykákra. „Ebben a pillanatban nem gondolunk arra, hogy év közben menesszük bármelyik pilótánkat.”
A Speedweeknek adott rövid interjújában is rákérdeztek Hartley jövőjére, a pilóta számára még kevésbé szívmelengető választ kaphattunk. „A Brendon körüli helyzet nem igazán kellemes, békésen kezeljük az ügyet, meglátjuk, mit hoz a jövő” – reagált Marko.
Az elmúlt hetekben leginkább Pascal Wehrleint és Antonio Giovinazzit hozták hírbe Hartley vélelmezett, megüresedő helyére, ők azonban alapvetően a Mercedes és a Ferrari pilótaprogramjának részét képezik, érdekes fordulat lenne, ha hirtelen bármelyikük is a Red Bull-családba kerülne.
A francia Auto Hebdo lap úgy értesült, hogy Robert Kubica is esélyes lehet a Toro Rosso-Honda pilótaülésére. A bikák juniorprogramjában Jake Dennis és Sean Gelael jöhetne szóba, hogy felhozzák a Formula-1-be, de egyikük sem rendelkezik még a szükséges szuperlicenccel.
Ugyanakkor a száguldó cirkuszban állandó ülésre ácsingózó, teljes visszatérést tervező Robert Kubica igen, így ez sem lenne akadály, nem beszélve arról, hogy a Toro Rosso-Honda is új formáció, Kubica rutinja sokat segíthet a fejlesztésben és a beállításokban a félig újonc Gasly mellett.
A Williams jelenleg egyébként is hatalmas krízist él át, az eredmények csapnivalóak, az autó lassú és nehezen vezethető, a technikai részlegből pedig Ed Wood és Dirk de Beer is távozott az elmúlt időszakban. Kubica a Williams tesztpilótája, de egyelőre az istálló nem mutatta jelét annak, hogy versenyen is vezethetne. Az egyre erősödő faenzai csapat viszont remek lehetőség lenne. Kérdés, vajon bejön-e az Auto Hebdo spekulációja Hartley menesztésével kapcsolatban?