Úgy tűnik, a Renault gárdája számára igencsak jól sikerült a csütörtöki két szabadedzés, hiszen mindkét versenyzőjük, a német Nico Hülkenberg és a spanyol Carlos Sainz Jr. is folyamatosan javítva a köridején végül a legjobb tízben végzet: előbbi a hetedik idővel (1: 13.047), míg utóbbi a tizedikként zárt (1:13.200). Mindkét pilóta kizárólag a versenyhétvégén most debütáló hiperlágy gumikon körözött az utcai pályán, és rengeteg adatot gyűjtött az abroncsok viselkedéséről. A Renault sportigazgatója, Alan Permane szerint az autón jól működtek a múltkor bedobott fejlesztések, és azt a céljukat is elérték, hogy mindkét versenyzőjük a lehető legtöbb kört teljesítse a két tréningen.
Hülkenberg, aki több mint egy másodpercet javított a délelőtti idejéhez képest, összesen 68 kört teljesített, és egy átlagos napnak minősítette a csütörtöki edzésnapot.
„Egy átlagos napot teljesítettünk, amelyen délelőtt gondom volt az autóval, amit nagyon nehezen lehetett vezetni, ám az ebédszünetben a mérnökök ragyogó munkát végeztek, aminek meg is lett az eredménye délután. Könnyebb volt a kocsit vezetni, és a most szerzett tapasztalatok alapján van szombatra egy jó kiindulópontunk, így bízom az eredményes kvalifikációban” – jelentette ki a német pilóta.
Sainz ugyan többet ment csapattársánál (74 kör), ám délelőtti idejéhez képest ő mindössze 25 századot volt képes javulni, így összesítésben a 10. pozícióban zárta az első két szabadedzést.
„Összességében biztató nap volt ez a csapat számára. Már az első pillanatoktól kezdve élveztem a vezetést, hiszen az autó beállítása közel volt az optimálishoz, így igazán remek első edzést produkáltam. Sajnos délután a nagy forgalomban esélyem sem volt egy tiszta kört teljesítenem, ám így is azt mondhatom, a csapat ott van, ahova vártuk, és biztos vagyok abban, hogy szombaton még ennél is jobbak leszünk” – fogalmazott Sainz.
A francia istálló műszaki igazgatója annak ellenére igencsak eredményesnek nevezte a csütörtöki napot, hogy a szabadedzéseken végig nagy volt a forgalom a monacói utcai pályán.
„A tempónk egész jó, és sikerült mindent elvégeznünk, amit terveztünk. Délelőtt Carlos elégedett volt az autójával, míg Nico sokat panaszkodott, így bőven változtattunk a kocsija beállításain a két edzés között. Külön öröm számunkra, hogy az edzések végére mindketten nagyon elégedetten szálltak ki az autóikból, és az adatokból úgy tűnik, a hét további feladataira igencsak jó kiindulóponttal rendelkezünk” – állította Nick Chester.