DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
F1

Sainz: A hiperlágy felpezsdíti Monacót

A Renault spanyol pilótáján kívül hasonlóan vélekedik az új Pirelli-abroncsokról Brendon Hartley, míg a gumigyártó vezérigazgatója inkább Kanadában vár áttörést gumifronton.

Úgy tűnik, a Pirelli új abroncsa, a hiperlágy gumi máris elnyerte valamennyi csapat tetszését, holott eddig csak egyszer, a barcelonai hivatalos teszten próbálhatták azt ki a versenyzők. A kedvező fogadtatást mi sem igazolja jobban, mint az, hogy a Red Bull, a Williams és a Renault az összesen használható 13 szettből 11 hiperlágy szettet választott ki az egy-egy szuper- és ultralágy abroncs mellé. Abban máris megegyeznek a pilóták, hogy az új gumikeverék alaposan megbolondítja majd a hétvégi Monacói Nagydíjat, hiszen a rózsaszín mintázatú abroncsokon nagyobb sebességet tudnak elérni a hercegségben anélkül, hogy gyorsan elkopjon a futófelület.

Sainz-Monaco-dppi



„Egyszerűen lenyűgöző az új abroncs. Már a barcelonai teszten ezen a gumin kerek egy másodperccel gyorsabbak voltunk, még az utolsó szektorban is, ahol a határon autózunk. Ez a keverék igazi különlegességet adhat majd Monacóban, ahol az eddiginél gyorsabb körökre lehetünk képesek. Abszolút hatásosak lesznek a hiperlágy gumik, alaposan felpezsdíti majd a hétvégénket, hiszen a tavaly használt abroncsoknál is két fokozattal lágyabbak a hiperlágyak” – jelentette ki az autosport.com kérdésére Carlos Sainz Jr, aki bízik a csapat jó szereplésében.

A Renault pilótájához hasonlóan a Toro Rosso új-zélandi versenyzője, Brendon Hartley sem győzte dicsérni a Pirelli új abroncsát.

pirelli-dppi

„Monacóban sokkal kevésbé kopnak a gumik, mint Barcelonában, így a hiperlágyak nem kopnak majd el olyan gyorsan. Ennek pedig valamennyien örülünk, és úgy érzem, nemcsak a verseny, hanem már az időmérő edzés is nagyon érdekes lesz az új abroncsnak köszönhetően” – állította Hartley.

A Pirelli vezérigazgatója abban reménykedik, hogy az új keverékű abroncsok Monaco után a Kanadai Nagydíjon még nagyobb hatással lesznek a versenyre.

Isola-dppi

„A hiperlágy annak ellenére egy újabb lépés, hogy összetételében közel van a szuper- és ultralágy abroncsokhoz. Az igazat megvallva úgy gondolom, mivel Monaco egyedi versenyhelyszíne a Formula-1-nek, így a következő versenyen, Montrealban már sokkal több információt kaphatunk majd az új gumiról. Monacóban nagyon alacsony a tapadás, éppen ezért javasoltuk a csapatoknak, hogy minél többet használják a hiperlágy keveréket. Persze nem titok, a hiperlágy abroncs nem csodaabroncs, hanem egy a versenygumik közül” – fogalmazott Mario Isola.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: