DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Wolff a Red Bullnak: A doktor úr megint szellemeket lát

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója két friss ügy – a Pirelli új abroncsai és a 2019-es szabályok – mögött is a Mercedes befolyását érzi. Toto Wolff megvédte a német alakulatot.

Túlnyomórészt negatív fogadtatásra talált a Pirelli döntése a Spanyol Nagydíjon: az újraaszfaltozott pályára az abroncsgyártó 0,4 milliméterrel vékonyabb futófelületű gumikkal készült. A Ferrari – mindenekelőtt Sebastian Vettel – és Red Bull egyetértett abban, hogy ez a változtatás a Mercedesnek kedvez.

„Amikor egyszerre vagy csapat és autógyár, ezt megteheted” – mondta szarkazmussal Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Bildnek. „Mi energiaitalokat gyártunk, még szép, hogy nem lehet akkora szavunk, mint valakinek, aki közúti autókat készít.”



A Mercedes-főnök – és Marko osztrák honfitársa –, Toto Wolff válaszára sem kellett sokat várni, aki természetesen tagadta a feltételezést, hogy a csapat lepaktált volna a Pirellivel:

„Nem ez az első alkalom, hogy a doktor úr szellemeket lát. Voltak problémák a szemcsésedéssel a téli tesztek folyamán, még a Red Bullnál is. A hátsók úgy néztek ki, mint egy vulkanikus táj. Ezért javított rajtuk a Pirelli, mivel rossz az üzletnek, ha a gumik felrobbannak” – felelt Wolff, aki kapcsolatba hozta a Red Bull elégedetlenkedését a vártat alulmúló eredményekkel. „Azt hiszem, gyengének tűnik, akinek rossz hétvégéje van, aztán panaszkodik. Mi mindenekelőtt saját magunkba nézünk, ha problémáink adódnak.”

De Marko nem csupán a gumik, hanem a 2019-es aerodinamikai szabálycsomag miatt is kritizálta a Mercedest. Az utolsó pillanatban megszavazott módosítást a Mercedes és Ferrari is támogatta, a Red Bull azonban, mint Christian Horner csapatfőnök is kifejtette, a nemmel szavazók között volt.

„A Mercedes azért akarta az új szabályokat, mert az aerodinamikai koncepciójuk végéhez értek. Azért akartak újat kezdeni, mert az nekünk rossz” – vélekedett Marko, aki szerint a Red Bull jóval többet tudni kihozni a jelenlegi aerodinamikai keretből, mint a rivális.

Toto Wolff az Auto Motor und Sportnak ismerte el, hogy a Mercedes – együtt a Force Indiával – 15 perccel a határidő előtt szavazott igennel: „Igazából 60-40 arányban voltunk ellene és mellette. Aztán átvizsgáltuk a koncepciót, és arra jutottunk, hogy van benne ráció. Nem lehet mindig mindent megvétózni” – magyarázkodott az ifjabb osztrák.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: