Április 30. volt az utolsó nap, amikor a jövő évi, 2019-es szabálykönyvhöz hozzá lehetett nyúlni (legalábbis a csapatok egyöntetű támogatása nélkül). Az F1 Bizottság, melynek tagjai az istállók, ezen a napon szavazta meg, hogy az előzetes tervekkel ellentétben már a 2021-es nagy szabályváltozások előtt, jövőre érkezzen egy új aerodinamikai formula egyszerűsített szárnyakkal, amely bár lassítja az autókat – jelenlegi formájukban minden idők leggyorsabb F1-eseit –, de segít az előzések számát növelni.
Az Autosport értesülései szerint a Mercedes, Ferrari, Williams, Force India és Sauber szavazott igennel az FIA és F1 által felvázolt szabálycsomagra, míg a Red Bull, McLaren, Renault, Toro Rosso és Haas nemmel. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner bevallotta a lapnak, nem számított erre a fordulatra:
„Kissé meglepőnek találom. Egy héttel korábban a Stratégiai Csoportban még senki sem támogatta, ehhez képest több nagycsapat mellé állt, bámulatos volt. Ezeket a szabályokat elkapkodták, sok közülük a jelenlegiekkel ütközik. Ezért lesz egy találkozó vasárnap, hogy rendbe tegyük őket, ha megvalósítható, ha nem” – mondta az Autosportnak Horner.
„A probléma az, hogy nagyon kiforratlan kutatáson alapszik, amely 2021-re koncentrált. Épp ezért semmi garancia nincs rá, hogy azt a hatást éri el, amelyet remélnek tőle” – vetette fel a brit vezető, hogy az új szabályok teljes kudarcba is fordulhatnak. Eközben pedig rengeteg pénzt emésztenek fel: „Egy teljesen új autóval jár, mert az első szárny meghatároz mindent maga mögött. Jövőre minden megváltozik, ami óriási költséget von maga után. A kisebb csapatok némelyike ezt meg fogja szenvedni.”
Horner leszögezte, a Red Bull nem tart az újdonságoktól: „Az aerodinamikai szakembereknek kihívás lesz, mi pedig nem félünk, mit hoznak a szabályok. Egyszerűen teljességgel szükségtelennek tűnik effektíven új autókoncepciót kijelölni a ’19-es és ’20-as évre, aztán megcsinálni ugyanezt 2021-ben. Miközben nekünk felelősnek kellene lennünk az F1 költségeiért…”
„Igaz, Melbourne kicsit statikus verseny volt, mindig az. Az utolsó három viszont fantasztikus volt. Inkább a pályák vonalvezetését és a gumikopás szerepét kellene felülvizsgálni” – tette hozzá a Red Bull csapatfőnöke.