A tavalyi évben a gyenge Honda-motor ellenére is mindenki meg volt róla győződve, hogy a mezőny legjobb karosszériája a McLarené. Így a motorcserétől a szakértők, a vezetőség és a pilóták is a megváltást várták. Ez azonban nem egészen így lett, a wokingiak egyelőre látványosan elmaradnak az ugyanilyen erőforrást használó Red Bulltól, a dobogó még messze van. De tény, sokat gyorsultak tavaly óta.
Lando Norris, a McLaren fiatal brit tesztpilótája kipróbálta a tavalyi konstrukciót, valamint az idei első, majd a most, Barcelonában tesztelt második variációt is, így képet kaphatott arról, mi milyen mértékben javult, illetve romlott az elmúlt hónapokban.
Kedden a Pirelli megbízásából a tavalyi McLarent vezette az ifjú tehetség, míg szerdán már a jelenlegi verziót, így összehasonlíthatta az erősségeket és a gyengeségeket. „Egyértelműen vannak különbségek. Többnyire pozitív irányban mozdult el a csapat, de egy-két dologban a tavalyi autót éreztem jobbnak” – nyilatkozta Lando Norris.
„Valahogy kombinálni kéne a két versenygépet eggyé és akkor még gyorsabbak lehetnénk. Úgy vélem, összességében sokkal több leszorítóerővel rendelkezünk az új csomaggal. Ugyanakkor, ha elkövetek egy hibát, jobban megfizetek érte.”
„Szerintem a régebbi autó sokkal kevésbé volt kiszámítható, ugyanakkor bizonyos apró hibáknál megengedőbbnek bizonyult. A leszorítóerő rendben van, de a csomag egyéb részeiből is meg kell próbálni kihozni a maximumot” – tette hozzá Norris, aki szerdán összesen 80 kört tett meg az új versenyautóval.