DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek
F1

Alonsót ünneplik, a vb-menők fogadkoznak Barcelonában

Visszatértek a motorhome-ok, újra Európában a Formula-1: csütörtökön Barcelonában, a Spanyol Nagydíj sajtónapján bármerre járt az ember, mindenütt volt beszédtéma.

Ahogyan az lenni szokott, a helyi közönség Fernando Alonsót istenítette a legharsányabban, ezúttal ráadásul jó okuk is volt erre. A McLaren kétszeres világbajnoka múlt hétvégén kapásból nyerni tudott másik szolgálati helyén, a hosszútávú-vb (WEC) mezőnyében: a szuperszezon nyitófutamát Spában tartották, ahol a spanyol klasszis a Toyotával győzelmet ünnepelhetett. A közönségkedvenc a 2013-as hazai siker óta első ízben bonthatott pezsgőt diadalra, ami nagyon ráfért, hiszen F1-es csapatával – bár számos újítást vetnek be ezen a hétvégén – aligha számíthat hasonló dicsőségre a közeljövőben.

„Nagyon jó érzés volt, hiszen rég álltam már dobogón. Gyorsan kellett készülnöm a WEC-programra, teszteltünk, sokat szimulátoroztam és Bakuba menet oda-vissza fedélzeti kamerás videókat néztem az elmúlt évekből. Ezek a futamok hosszúak és nehéz kiszámítani, hogy mi történik majd. Ha mondjuk az első két órában magabiztos is vagy, hirtelen minden megváltozhat. Örülök, hogy ennyire jól alakult ez a futam, hiszen kiváló felkészülés volt a néhány hét múlva esedékes Le Mans-i 24 órásra” – fogalmazott a spanyolok kedvence, aki arra a kérdésre, hogy a hazai futama vagy a 24 órás megnyerése jelent-e többet számára, kijelentette: „Mivel néhányszor már nyertem itthon, jelenleg számomra a 24 órás megnyerése jelentene többet, hiszen mégiscsak az a legnagyobb autóverseny a világon. Viszont abba biztos vagyok, hogy erre mindenki más-más választ adna, attól függően, hogy karrierjének melyik időszakában jár…”

alonso_4



Alonso nem ígért sokat a hétvégi futamra: bár a McLaren-Renault számos fejlesztéssel készült, az előző négy futamon szépen kirajzolódott, hogy csupán mesebeszéd volt „a mienk a legjobb autó, csak a motor miatt nem tudjuk megmutatni” frázis, amit a Hondával töltött évek során rendre hangsúlyoztak. „Nos, úgy gondolom, hogy le vagyunk maradva és nem vagyunk abban a helyzetben, amire számítottunk. Ennek ellenére szerintem jól kezdtük a szezont, hiszen mi vagyunk az egyetlen csapat, amely mindkét autóval teljesítette az első négy futamot és minden egyes versenyen pontokat is szereztünk. Három hónapja, amikor a teszteken mi futottuk a legkevesebb kört és sok volt a megbízhatósági gondunk, nem úgy tűnt, hogy így fogunk állni. A mostani fejlesztésektől azt reméljük, hogy picit jobbak leszünk. Az a legfontosabb, hogy vasárnap pontokat szerezve erősítsük meg a konstruktőri tabellán elfoglalt negyedik helyünket” – mondta 2005 és 2006 vb-elsője.

A világbajnokságra nézve sokkal fontosabb, hogyan folytatódik a csata az élen: két hete Bakuban Lewis Hamilton egy jókora adag szerencsével begyűjtötte idei első győzelmét, amivel sikerült a Ferrari-zászlóvivő Sebastian Vettel elé ugrania. A szezon eddigi alakulása azt mutatja, hogy a turbós hibridkorszak kezdete óta először nem a Mercedes fújja a passzátszelet, s ezt a címvédő világbajnok sem vitatja: „Ami jelenleg van, az nem elég ahhoz, hogy megnyerjük a világbajnokságot. A komfortérzetem nulla. Mostanában csak arra tudunk hagyatkozni, hogy megpróbálunk hasznot húzni a versenyek végkimenetelét befolyásoló körülményekből. Elfogadom, hogy ez most így van, de hosszabb távon erre nem tudok hagyatkozni” – fogalmazott a brit, aki saját bevallása szerint az azeri futam leintése óta egyetlen pillanatig sem morfondírozott azon, hogy élre állt a ponttáblázaton.

hamilton_8

Hamilton kitért arra is, hogy mi az a tényező, ami a leginkább hátráltatta a 2018-as idény eddigi részében: „Az abroncsok viselkedése edzésről edzésre változik. Próbálkozunk az autó balanszának változtatásával, de egyszerűen nehezen működik. Olyan, mintha mozgó célpontra lövöldöznénk. Nagy erőkkel dolgozunk azon, hogy ez a probléma megoldódjon. Bízom benne, hogy az ide hozott fejlesztések is a segítségünkre lesznek” – mondta a négyszeres világbajnok, aki New Yorkból érkezett Barcelonába, s egészen jókedvűnek tűnt. Beszélt például arról, hogy szívesen segítene a Miamiba tervezett futam szervezőinek a pálya megoldásában, mert úgy ismeri a várost, mint a tenyerét, ugyanakkor szót ejtett arról is, hogy díjazza Alonso WEC-sikerét, de maga – ha tehetné – inkább a MotoGP-be kóstolna bele.

Vettel is optimistán várja a hétvégi pénteki startját, amire jó oka is van, hiszen az övé volt a leggyorsabb kör, amikor az F1 néhány hónapja a Circuit de Barcelona-Catalunyán bonyolította a téli tesztprogramját. „Szerintem minden okunk megvan az elégedettségre, hiszen versenyképesek vagyunk és eddig minden egyes futamon volt esélyünk a győzelemre. Igaz, hogy a mezőny élén nagyon szoros a küzdelem. Apróságok teremtik a különbséget, de ez jó, mert mindegy, hogy az ötödik vagy a hatodik helyről startolsz, a nyers teljesítmény alapján lehet esélyed a győzelemre. Soha nem tudhatod, hogy mi történik, és ez nagyon jót tesz a versenyeknek” – fogalmazott a Ferrari négyszeres vb-elsője.  Természetesen az olaszok is készültek újításokkal, ezek közül a leglátványosabb a halóra szerelt visszapillantó tükör lesz, amelyet első ízben a pénteki nyitóedzésen próbálnak majd ki.

vettel_10

Kiemelt figyelem övezi a Red Bull istállót is a bakui incidens után: a különítmény a Spanyol Nagydíj előtti napokban megtartotta a nagy fejmosást az egymással ütköző Daniel Ricciardo és Max Verstappen számára, akik csütörtökön egybehangzóan állították, hogy megbánták bűnüket, amely többé nem fordulhat elő. A csapatvezetés persze ennyivel nem éri be, így közölték: bár továbbra is szabad a verseny a két pilóta között, most már a necces helyzetekben előfordulhat, hogy a versenymérnökökön keresztül beavatkoznak majd a házon belüli vetélkedésbe. Helmut Marko, az energiaital-vállalat sportszakmai főtanácsadója hangsúlyozta azt is, hogy az eset arra mindenképpen jó volt, hogy megmutatta, Ricciardo és Verstappen kapcsolata rendkívül erős. „Vettel és Webber helyzete annak idején más volt, akárcsak Sennáé és Prosté vagy épp Hamiltoné és Rosbergé a közelmúltban. Ők tényleg nagyon jól megértik egymást, ennek köszönhetően bezárhatjuk ezt a könyvet” – mondta a nagyhatalmú osztrák.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: