Ugyan a jelek szerint az idei szezonra elég közel került a Mercedeshez a Ferrari és a Red Bull is, de az vitathatatlan, hogy a 2014-es szezon kezdete óta az Ezüst Nyilak jelentik a mércét a Formula-1-ben - pedig azóta volt már jelentős szabályváltozás is, de a csapat mindig megtalálta az utat, hogy övé legyen a legjobb autó.
"Ahányszor csak valami nagy változtatást eszközölünk, az mindig egy lehetőség arra, hogy valami jobbat csináljunk. Hogyan használjuk ki jobban a kipufogóból kiáramló gázt? Hogyan javítsuk bizonyos alkatrészek hűtését? Ha változtatunk dolgokon, akkor javítunk azokon is, amelyek jók. Lehet azt mondani, hogy ez csak két ezredmásodperc, de megcsináljuk tíz helyen, akkor már két századmásodperc" - nyilatkozta a filozófiáról Andy Cowell, a motorrészleg vezetője.
És valóban: tavaly is besöpörték mindkét világbajnoki címüket, de az autót mégis jelentősen módosították az idei szezonra - ezek a saját számításaik szerint két és fél tizedmásodpercet jelentettek. "A tavalyi év után sok mindent elvetettünk, amiről úgy gondoltuk, hogy a mérnöki munka alapja és a másik irányba indultunk. Találtunk módokat arra, hogy még nagyobb leszorítóerőt és teljesítményt érjünk el. Önmagában mindegyik dolog kicsi, de összeadva már jelentősek" - mindta James Allison technikai igazgató.
"A mi mottónk az, hogy lásd, mondd, javítsd ki. A probléma maga a probléma, nem egy személyt kell hibáztatni, felelőssé tenni. Ha az egyént hibáztatjuk, akkor legközelebb inkább csendben marad, nem mondja az észrevételét, mert félni fog a reakciótól, így nem fogunk fejlődést látni, nem fogunk kockázatot vállalni, pedig ez az üzlet a kockázatvállalásról szól" - magyarázta Toto Wolff csapatvezető.